معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس، گفت: ۳۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین آمار مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان فارس در استودیو سلامت دانشگاه، اظهار کرد: ۳۰ نفر طی شبانه روز گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان در فارس به هزار و ۵۳۴ نفر رسیده است.

او با اشاره به اینکه از مجموع هزار و ۵۳۴ آمار جانباختگان استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس از ابتدای شیوع تاکنون، تصریح کرد: از این تعداد، ۷۷۱ مورد مربوط به شیراز؛ ۱۰۸ مورد مرودشت؛ ۵۸ مورد کازرون؛ ۴۰ مورد آباده؛ ۲۹ مورد لامرد؛ ۲۷ مورد داراب؛ ۲۱ مورد کوار؛ ۱۹ مورد خرم بید؛ اقلید و قیروکارزین هر کدام ۱۸ مورد؛ ۱۶ مورد زرقان؛ ۱۵ مورد ممسنی؛ ۱۴ مورد سپیدان؛ ۱۳ مورد پاسارگاد؛ استهبان و زرین دشت هر کدام ۱۲ مورد؛ ۱۱ مورد خرامه؛ ۱۰ مورد ارسنجان؛ ۹ مورد سروستان؛ فیروزآباد و نی ریز هر کدام ۸ مورد؛ ۶ مورد مهر؛ رستم و بیضا هر کدام ۵ مورد؛ ۴ مورد بوانات؛ کوه چنار و فراشبند هر کدام ۳ مورد و یک مورد نیز مربوط به سرچهان است و مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

او ادامه داد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۳۸۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۹۵ هزار مورد مثبت شناسایی شده است.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۸۰ هزار و ۵۱۴ نفر اعلام کرد که ۸۴درصد کل مبتلایان را از ابتدا تاکنون در بردارد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۵۵ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۳۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن در فارس گفت: ۲۵ شهرستان فارس در وضعیت قرمز هستند که نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و ۱۱ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

او از عموم مردم استان فارس خواست تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، روز‌های بهتری را برای خود و جامعه رقم بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار