مدیر جهاد کشاورزی سرایان پیش بینی کرد امسال حدود ۱۲ تن زعفران خشک از مزارع این شهرستان برداشت شود.

صفایی مدیر جهاد کشاورزی سرایان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه این شهرستان از نظر کمی رتبه دوم استان را در تولید زعفران و از نظر کیفی بر اساس آزمایش‌های انجام شده بهترین زعفران را دارد، گفت: زعفران سرایان از نظر کیفی در استان و خارج از آن بی‌نظیر است.

او با اشاره به اینکه امسال ۱۲ تن زعفران خشک در سرایان برداشت می‌شود، افزود: پیگیر راه‌اندازی ۲ واحد بسته بندی زعفران در سرایان هستیم که متقاضی این واحد در انتظار دریافت تسهیلات است و یکی از این واحد‌ها در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

صفایی از احداث کارخانه تولید محصولات آبمیوه‌ای بر پایه زعفران خبر داد و عنوان کرد: امسال برداشت زعفران در ۳۰۰ هکتار از مزارع روستا‌های کوهپایه‌ای و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زیرکشت این محصول در سرایان آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی سرایان با اشاره به اینکه در سرایان ۶ هزار بهره‌بردار به زعفران کاری اشتغال دارند، بیان کرد: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی سطح زیرکشت این محصول پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید در شهرستان باشیم.

او تصریح کرد: در خراسان جنوبی ۱۵ هزار و ۷۸۰ هکتار زیر کاشت زعفران است که ۳ هزار هکتار از آن در شهرستان سرایان است و از ابتدای آبان برداشت زعفران در این شهرستان آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

صفایی به اهمیت اشتغال در فصل برداشت زعفران در سرایان اشاره کرد و ادامه داد: همه ساله در این فصل بیش از ۳ هزار نفر روز اشتغال فصلی ایجاد می‌شود که تأثیر زیادی در اشتغال استان دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.