معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت : با ساخت ۲۷ نیروگاه‌ خورشیدی تا مهرماه امسال از انتشار بیش از هزار و ۱۰۵ تن گاز‌های گلخانه‌ای در اصفهان جلوگیری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در چند سال گذشته که ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته تا مهرماه سال جاری از انتشار بیش از هزار و ۱۰۵ تن گاز‌های گلخانه‌ای جلوگیری شده است.

حسین امیری افزود: از ابتدای نصب نیروگاه‌های خورشیدی در سال ۹۲ تا پایان مهرماه سال جاری حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت برق در شهر اصفهان تولید شده و با توجه به استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی در تولید برق تاکنون از انتشار بیش از هزار و ۱۰۵ تن گاز‌های گلخانه‌ای جلوگیری شده که تاثیر مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

او افزود: ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات در نیمه نخست سال جاری ۲۹ هزار و ۴۳۱ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به اتصال نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی سالن اجلاس اشاره کرد و گفت: این نیروگاه از سال گذشته به شبکه سراسری توزیع برق متصل شده است و ماهانه ۱۵ هزار کیلووات ساعت به ظرفیت شبکه سراسری برق اضافه می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار