مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: همزمان با هفته دولت ، ۶۳ طرح برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان در مدار قرار می‌گیرد و بهره برداری از آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حمیدرضا پیرپیران مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: برق رسانی به ۴ مجموعه مسکن مهر بهارستان، بازسازی شبکه خیابان احمدآباد به طول ۱۲ کیلومتر، تقویت و‌بازسازی شبکه برق بلوار کشاورز به طول ۲.۵ کیلومتر، برق رسانی به مشاغل مکمل در شرق اصفهان با شبکه‌ای به طول ۳۰ کیلومتر، بازسازی روشنایی معابر بخشی از خیابان‌های شمال اصفهان با استفاده از ۶۵۰ دستگاه پربازده کم مصرف LED، باز سازی شبکه کوی امام در محدوده جنوب شرق اصفهان، تجهیز و‌نصب ۴۳۵ دستگاه کنتور هوشمند در بخش‌های کوهپایه، هرند و ورزنه و شهرک صنعتی سگزی و جی، بازسازی و اصلاح شبکه‌ها در خیابان‌های توحید، بوستان سعدی بخشی از پروژه‌های هفته دولت شرکت توزیع برق اصفهان می‌باشد که در هفته جاری مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت.

او ادامه داد: از سال گذشته تا کنون با همه چالش‌های پیش آمده از جمله محدودیت‌هایی که شیوع کرونا ایجاد کرد و محدودیت نقدینگی اعتبارات،  ۱۶۳۳ طرح بزرگ و کوچک برق رسانی در سطح شرکت توریع برق شهرستان اصفهان با هزینه ای بالغ بر ۱۱۸۸۰۴۷ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

با اجرایی شدن این پروژه‌ها بخش زیادی از شبکه‌های فرسوده ۵۰ ساله برق بازسازی شد ، به طوری که نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر بازسازی و تقویت شبکه  انجام گرفت و بیش از ۱۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند  در مدار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: انرژی خورشیدی یکی از منابع انرژی پاک است که در کاهش میزان تولید کربن در زندگی بشر موثر میباشد به طوری که سیاست کلان انرژی اکثر کشور‌های جهان داشتن انرژی پاک و حتی المقدور بدون کربن است که با کیفیت بالا در اختیار ذی نفعان قرار می‌گیرد.

پیرپیران افزود: در حال حاظر بالغ بر ۲۱۳۳ کیلووات از برق شهرستان اصفهان توسط سامانه  خورشیدی با ظرفیت‌های متغیر یک تا۱۵۰ کیلوواتی تامین می‌شود که در غالب طرح‌ها و‌ شرایط مختلف نصب و در حال بهره برداری است. علاوه بر این نیروگاه خورشیدی غدیر با ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات در مجاورت شهرک صنعتی جرقویه در سال‌های قبل تاسیس و در حال بهره برداری است.

او گفت: کل ظرفیت در حال بهره برداری تولید برق خورشیدی در محدوده شهرستان اصفهان بالغ بر ۱۲.۱۳۳ مگاوات است که با در نظرگرفتن سقف مجاز پیک ۱۱۶۳ مگاواتی شرکت توزیع برق شهرستان، بیش از یک درصد بار مصرفی اصفهان از طریق انرزی تجدیدپذیر تامین می‌شود.


 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.