شریفی نژاد گفت: قوانین قدیمی و غیر‌منعطف یکی از مشکلات پیش روی صنعت در استان است که بروزرسانی آن، کلید حل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان  با بیان اینکه به دلیل نوسانات قیمت ارز، شرکت‌های تولیدی در بخش صنعت در حوزه تامین مواد اولیه و ماشین آلات و واردات با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: قوانین قدیمی که قابلیت همخوانی با شرایط جنگ اقتصادی و شرایط روز کشور را ندارند، یکی از مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی در استان است که نیاز است تا به منظور کاهش مشکلات و هزینه‌های تولید، بروزرسانی این قوانین در حوزه تولید و صنعت در دستور کار قرار گیرد.

او اضافه کرد: تسهیلات سرمایه در گردش در شرایط امروزی کشور و نوسانات قیمت ارز و گرانی‌های بوجود آمده، می‌تواند مسکنی برای کاهش مشکلات تولید کنندگان باشد، اما نیاز است تا به منظور اثر بخشی مطلوب این اعتبارات، مدت دوره بازپرداخت تسهیلات پرداختی از یکسال به دوسال افزایش یابد.

شریفی نژاد با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها باعث شده تا تولید کنندگان با مشکلاتی مواجه شوند و توانایی کنترل هزینه‌ها را نداشته باشند، بیان کرد: اقدامات عاجلی باید به منظور سرپا نگاه داشتن بخش صنعت و تولید در اسرع وقت دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در پایان کمبود آب را یکی از مشکلات اصلی در بحث تولید، صنعت و معدن در استان سمنان برشمرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با اقدامات مطلوب و مناسب با تامین آب از منابع خارج از استان، ضمن برطرف نمودن مشکلات بخش صنعت، شاهد پویایی و رشد بخش معدن در استان باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.