مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۱۷ روستای دامغان در آینده نزدیک به اینترنت پهن‌باند به صورت سیار دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان گفت: هم‌اکنون ۹۹ درصد روستا‌های شهرستان دامغان زیرپوشش تلفن همراه قرار دارد.

او به وضعیت مطلوب محور‌های اصلی شهرستان دامغان غیر از محور معلمان- دامغان در مسیر اصفهان اشاره کرد و گفت: در صورت تامین برق در این مسیر، مشکل ارتباطی این محور نیز برطرف می‌شود.

حسن پور اضافه کرد: شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) آمادگی خود را جهت احداث سایت در انتهای حوزه استحفاظی استان سمنان به سمت اصفهان اعلام کرده است.

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان ضمن اشاره به برنامه ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه ارتباطات در دامغان، افزود: با عنایت به ابلاغیه‌های جدید در روستا‌های این شهرستان تمرکز بر برقراری پوشش تلفن همراه در کلیه روستا‌های شهرستان دامغان است و تلاش برای برقراری اینترنت پهن باند سیار (LTE) در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در دامغان انجام شده است.

او در بخش فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت فعالیت کسب وکار‌های نوپا حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دامغان تصریح کرد: برای بهبود فضای کسب و کار این حوزه، دو بستر استفاده از منابع پارک اقتصاد دیجیتال و طرح نوآفرین به جهت حمایت از شرکت‌های نوپا به منظور ایجاد اشتغال پایدار تبین شده است که باید به نحو مطلوب از آن استفاده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار