در ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نامزد جمهوری‌خواهان ۳ رای الکترال دیگر کسب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در ایالت آلاسکا پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد؛ این ایالت ۳ رأی الکترال دارد.

این در حالی است که همزمان با پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سال جاری آمریکا، «برد رافنسپرگر» وزیر جورجیا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد آرای انتخاباتی در این ایالت دستی بازشماری خواهند شد.

دونالد ترامپ هنگامی که آرای انتخاباتی را در ایالت‌های مهم و سرنوشت‌ساز همچون میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا از دست داد، مدعی وقوع تقلبی آشکار در انتخابات شد. او حتی وعده داده که به زودی اسناد بسیار زیادی در این‌باره منتشر خواهد کرد. وکیل ترامپ هم تاکید کرده که مدارکی از وقوع تقلب گسترده در انتخابات آمریکا دارد.

البته به تازگی روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت که هیچ مستندی درباره ادعای تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد. این نشریه پس از ارتباط با مقامات رسمی برگزارکننده انتخابات در همه ایالت‌ها، می‌نویسد «هیچ مدرکی در تقلب انتخاباتی وجود ندارد»

این مقامات اعلام کرده‌اند که هیچ بی‌نظمی در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که منجر به تغییر نتیجه شود، وجود نداشته است. این گزارش تاکید کرده که ادعای تقلب از سوی ترامپ و اینکه آرای جعلی پیروزی او در انتخابات را از بین برده بی‌اساس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار