گروه دوم ناظران بین‌المللی پس از انجام بررسی‌های لازم اعلام کرد ادعای ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتحابات آمریکا بی‌اساس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، گروه دوم ناظران بین‌المللی کمیته انتخابات آمریکا (OAS) گزارش دادند که با وجود ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات، هیچ مدرکی بر اثبات این ادعا به دست نیامده است.

گزارش مقدماتی OAS که هفته گذشته منتشر شد، مبتنی بر نظر ۲۸ کارشناس از ۱۳ کشور جهان بود که شاهد اقدامات انتخاباتی در واشنگتن دی سی و چهار ایالت جورجیا، آیووا، مریلند و میشیگان بودند.

ناظران قبل از مشاهده روند رای گیری زودهنگام، فعالیت‌های تبلیغاتی و روند رای گیری نهایی در روز انتخابات، با مقامات ایالتی و انتخاباتی، مقامات حزبی و غیره در ایالت‌ها دیدار کردند.

آن‌ها هیچ موردی از تقلب یا بی‌نظمی در رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری گزارش نکرده و روند کلی رای گیری را مسالمت آمیز اعلام کردند.

OAS اعلام کرد طی شمارش آراء تنها در میشیگان جایی که در جریان اعتراضات، کارگران خواستار توقف شمارش آراء بودند، تلاش‌هایی برای ترساندن ماموران نظرسنجی صورت گرفت؛ OAS همچنین نتیجه گرفت که سیستم رای گیری از طریق پست ایمن است.

این گروه اظهار کرد که از حق همه طرف‌های شرکت کننده در انتخابات برای جبران خسارت در برابر مراجع قانونی ذی‌صلاح در صورتی که معتقدند به آن‌ها ظلم شده است، حمایت می‌کند اما OAS اضافه کرد با این حال بسیار مهم است که نامزد‌ها با ارائه استدلال و ادعا‌های مشروع در دادگاه‌ها و نه گمانه‌زنی‌های بی‌اساس در رسانه‌های عمومی با مسئولیت پذیری عمل کنند.

در این گزارش آمده است OAS از همه احزاب سیاسی، نامزد‌ها و شهروندان می‌خواهد که اجازه دهند این دموکراسی پیروز شده و باقی مراحل انتخابات در چارچوب قانون انجام شود.

دونالد ترامپ با طرح ادعا‌های بی‌اساس مبنی بر اینکه رای گیری پستی منجر به تقلب در انتخابات شده است، اقدام به تشکیل چندین پرونده قضایی در ایالت‌های مختلف کرده و تا این لحظه از پذیرفتن جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات خودداری کرده است.

گزارش این سازمان همچنین با نتیجه گیری ناظران بین‌المللی سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) همسو است. آن‌ها هیچ مدرکی را برای اثبات ادعای تخلف سیستماتیک به دست نیاوردند و ترامپ را برای طرح این ادعا‌ها محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
كاش تأييد ميكردن
آخرین اخبار