علیمرادی از انجام ۱۷۶ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان ایلام از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

صید نورعلیمرادی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۷۶ ماموریت پرواز در اورژانس ۱۱۵ ایلام انجام شده که از این تعداد ۱۷۰ مورد ماموریت داخل استان بوده است.

او افزود: همچنین در این مدت ۶ ماموریت پرواز خارج از ایلام صورت گرفته که از این تعداد یک مورد با همکاری سازمان انتقال خون استان جهت جابجایی محموله پلاسمای خون در راستای کمک به بیماران کرونایی از شهرستان اهواز بوده است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ماموریت‌های اورژانس هوایی ۳۵ مورد مربوط به مناطق کوهستانی و صعب العبور استان است.

او با بیان اینکه ظرفیت جابجایی بیمار در هر پرواز ۳ نفر می‌باشد اضافه کرد: هزینه هر ساعت پرواز ۲۷۰ میلیون ریال می‌باشد که برای بیماران و مصدومین کاملا رایگان است.

علیمرادی در پایان یادآور شد: پرواز آمبولانس هوایی بیشتر جهت نجات بیماران در شرایط خاص مانند جابجایی مادران باردار پرخطر، بیماران با شرایط حاد خاص، حوادث در مناطق کوهستانی و صعب العبور و تصادفات انجام می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.