کریمیان از اعزام ۵۲ نفر مصدوم حادثه انفجار گاز کلر در روستای زنجیره علیا توسط بالگرد اورژانس هوایی و آمبولانس‌های فوریت پزشکی به مراکز درمانی مرکز استان خبر داد.

 محمد کریمیان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت: با توجه به شدت انفجار و انتشار گاز کلر و مسمومیت ناشی از آن تمام بیمارستان‌های درمانی استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

او افزود : پس از وقوع حادثه برخی از مصدومان در بیمارستان امام علی (ع) سرابله تحت خدمات اورژانس قرار گرفتند و همزمان نیز دیگر مصدومان از طریق بالگرد و آمبولانس‌های فوریت پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال داده شدند.

کریمیان بیان کرد : قبل از انتقال مصدومان، بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) برای خدمات‌دهی اورژانسی به مصدومان تخلیه شد و پزشکان آنکال و کادر درمانی غیرشیفت بیمارستان نیز به دلیل شمار زیاد مصدومان به بیمارستان فراخوانده شدند.

او ادامه داد : با توجه به اینکه مصدومان این حادثه به علت استنشاق گاز کلر دچار مسمومیت شده بودند، امکانات و تجهیزات مربوطه همچون کپسول‌های اکسیژن در محل اورژانس برای خدمات دهی به مصدومان مهیا شد.

کریمیان گفت: در حال حاضر روند خدمات دهی به مصدومان در بیمارستان‌های امام علی (ع) و امام خمینی (ره) در جریان است و از مصدومان اعزامی به بیمارستان امام خمینی (ره)، یک نفر به دلیل مشکلات تنفسی (بیماری آسم) در بخش آی سی یو بستری شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.