همزمان با فصل سرما مهمترین اقدامات پیشگیری‌‎ از وقوع آنفلوانزای فوق حاد در سطح مزارع و گله‌های پرورشی توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی خطاب به مرغداران اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا شهرام شرقی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به مشاهده آنفلوآنزای پرندگان سویه H ۵ N ۸ در ژاپن و نقاطی از روسیه و سیبری و تهدید تالاب‌های ایران با مهاجرت پرندگان از سیبری، انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است.

او افزود: مرغداران باید طیور خود را از مناطقی که عمدتا به وسیله پرندگان مهاجر مورد استفاده قرار می‌گیرند، دور نگه دارند و هیچ نوع امکاناتی را که جذب‌کننده پرندگان مهاجر و وحشی باشد، از قبیل استخر‌های ذخیره آب، در فارم خود استفاده نکنند.
 
 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی ادامه داد: باید افراد و تجهیزاتی که به فارم تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند، محدود شوند و سیستم ضد عفونی تجهیزات و فارم خود را همیشه کارا و به روز نگهدارند.
شرقی بیان کرد: ضروری است مرغداران از ورود پرندگان جدید به مزرعه پرورش با سابقه بیماری نامشخص و بدون پرونده بهداشتی خودداری کنند و از خرید جوجه یک‌روزه، پولت، دان و سایر نهاده‌های طیور از سایر استان‌ها بدون اخذ مجوز از این اداره کل تا اطلاع ثانوی پرهیز نمایند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.