اولین وبینار ملی کرونا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک آغاز به کار کرد.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با اشاره به آغاز اولین وبینار ملی کرونا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این وبینار در تاریخ‌های ۲۱و۲۲ آبان ماه برگزار می‌شود.

جمالیان افزود: در حال حاضر کل پژوهش‌ها در دنیا، بر روی کنترل و پیدا کردن راه درمان بیماری کووید۱۹ متمرکز شده که به همین منظور در هفته پیش رو (۲۱و۲۲آبان) وبینار ملی کرونا با حمایت وزارت بهداشت در دو اتاق (A و B) برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: ۶۰مقاله به این وبینار ارسال شده که از این میان حدود ۱۰مقاله برای سخنرانی و ۳۰مقاله نیز برای پوستر گلچین شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در این وبینار تلاش خواهد شد در خصوص روش‌های درمانی و‌نوین تاثیر گذار، تشخیصی، ویروس شناسی، اپیدمیولوژی، عوارض جانبی بیماری و دارو‌های تاثیر گذار بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه تحقیقات گسترده‌ای در دنیا در زمینه کنترل و درمان بیماری کرونا در حال انجام است بیان کرد: کشور‌هایی مثل ایران، ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن، استرالیا، و... و دانشگاه‌های معتبری، چون آکسفورد و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه دارند، اما همچنان نتیجه قطعی برای یک واکسن مشخص و معین وجود ندارد و در حال حاضر بهترین و مهمترین راه برای مقابله با این بیماری پیشگیری است

جمالیان ابراز امیدواری کرد که با انجام تحقیقات متعدد و به نتیجه رسیدن آن‌ها، بتوان به راهکار مناسبی در خصوص کنترل و درمان این بیماری دست یافت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.