۱۳۹۰ نفر از روستاییان مازندران امسال آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ۱۳۹۰ نفر از روستاییان مازندران در بیش از ۴۰ حرفه آموزشی در رشته‌هایی همچون تکثیر و پروش گل‌های آپارتمانی، پرورش دهنده گوسفند، برق کار ساختمان، نازک دوز و مانتو دوز زنانه، پرورش قارچ دکمه‌ای امسال آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

او افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که نشان دهنده معیار توسعه هر جامعه در حوزه مهارت است باید در مناطق روستایی گسترش یابند.
 
درویشی گفت: اگر موضوع آموزش مهارت در روستا‌ها مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد موجب خواهد شد اقشار روستایی که اغلب طبقه مستضعف جامعه هستند توانمند گردیده و دارای مهارت شده و طبیعتاً بازار در این شرایط به سمت آن‌ها سوق پیدا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود: برای نهادینه شدن آموزش‌ها در مناطق روستایی باید از دوران کودکی فرآیند آن آغاز شود تا فرزندان روستاییان که در آینده وارد جامعه می‌شوند با این ذهنیت که از مهارت‌های کافی برخوردار هستند در مسیر ایده پردازی، کارآفرینی، تولید و اشتغال گام بردارند.

درویشی گفت: بر اساس تصمیمات جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درخواست‌های آموزش مهارتی بر اساس نظر شورای مهارت هر شهرستان که به ریاست فرماندار همان شهرستان تشکیل بوده ارائه می‌گردد و امید است فرمانداران به آموزش روستائیان بیش از پیش توجه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اعلام اینکه این اداره کل آمادگی دارد تا آموزش‌های مهارتی را بر اساس درخواست دهیاران روستا‌های استان انجام، افزود: دهیاران هر روستا و منطقه می‌توانند درخواست آموزش مهارتی خود را به فرمانداران همان شهرستان ارائه داده تا پس از تصویب در شورای مهارت شهرستان و اعلام آن توسط روسای مراکز که به عنوان دبیر در جلسات فوق حضور دارند؛ آموزش فنی و مهارتی شکل اجرایی به خود را بگیرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار