وزیر امور خارجه اتریش گفت که ترکیه با توجه به وضع داخلی خود از معیار‌های اتحادیه اروپا فاصله گرفته است و برای پیوستن به این اتحادیه باید ۳۰ سال دیگر صبر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آرتی عربی، «الکساندر شالنبرگ»، وزیر خارجه اتریش اعلام کرد که ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا و پیشرفت در مذاکرات ویژه عضویت در این اتحادیه، باید ۳۰ سال دیگر صبر کند.

او در مصاحبه‌ای که با روزنامه آلمانی «دی ولت» گفت: ترکیه همچنان به روند دور شدن خود از اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد. گزارش‌های کمیته اتحادیه اروپا ویژه رصد پیشرفت در پرونده‌های درخواست عضویت حاکی از این است که که ترکیه به سرعت از قانون و دموکراسی دور می‌شود و همین باعث شده است تا عضویت این کشور در اتحادیه اروپا به تاخیر افتد.

شالنبرگ افزود: دولت ترکیه معیار‌های اساسی و ضروری کپنهاگن برای عضویت در اتحادیه اروپا مانند رعایت حقوق بشر و اصول حاکمیت قانون را طی سال‌های گذشته نقض کرده است.

او تاکید کرد: ترکیه تا سی سال دیگر نمی‌تواند به عضویت اتحادیه اروپا در آید و باید مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به کلی به پایان رسد.

وزیر خارجه اتریش درباره پرونده مدیترانه گفت: ترکیه نباید تلاش کند تا با حضور نظامی یک امر واقعی را تحمیل کند. ما به وضوح از قبرس و یونان حمایت می‌کنیم.

ترکیه که از سال ۱۹۹۹ در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا بوده است و با وجود اینکه مذاکرات درباره بررسی و پذیرش این درخواست از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است، اما سیاست‌های داخلی و خارجی این کشور باعث شده تا اعضای اتحادیه با عضویت ترکیه مخالفت کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار