باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد یک اسیر پس از گذشت ۱۷ سال اسارت، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و اهمال‌کاری نظامیان صهیونیست در زندان به شهادت رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، باشگاه اسرای فلسطینی و اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که «کمال ابو وعر» ۴۶ ساله که سرطان داشت بر اثر ابتلا به ویروی کرونا در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای افزود: این اسیر فلسطینی که از اهالی شهرک «قباطیه» است در پایان سال میلادی گذشته به سرطان حنجره مبتلا شده و وضع جسمی او به علت اهمال کاری صهیونیست‌ها و شرایط سخت بازداشت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

از سوی دیگر اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که «کمال ابو وعر» در ژوئن به ویروس کرونا مبتلا شد در حالی که پیشتر به سرطان مبتلا شده بود.

با وجود گزارش‌های متعددی که درباره شرایط سخت و غیربهداشتی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده است، این اداره مدعی شد که این اسیر را بیش از یک ماه در مرکز بهداشتی بستری کرده و از هفته گذشته که حال او وخیم شده بوده به بیمارستان منتقل کرده که سرانجام جان باخته است.

«می کلیه» وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنش به خبر شهادت این اسیر فلسطینی که به حبس ابد محکوم شده بود و ۱۷ سال از بازداشت وی می‌گذشت، گفت: درگذشت ابو وعر تاکید می‌کند که مقامات رژیم اشغالگر در حق اسرای جنایت می‌کند و تمام منشورها، عرف و قوانین بین‌المللی را نقش می‌کند.

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه خود افزود: زمانی که مقامات صهیونیست برای ماندن این اسیر در زندان اصرار می‌کردند او هیچ نیروی برای ماندن در این شرایط سخت را نداشت و در داخل زندان درگذشت و حتی برای گذراندن آخرین روز‌های زندگی خود در کنار خانواده‌اش آزاد نشد.

در این بیانیه آمده است: ابو وعر به علت مقاومت در برابری اشغالگری سه سال تحت تعقیب بود و در سال ۲۰۰۳ بازداشت شد و شش مرتبه به حبس ابد و ۵۰ سال حبس محکوم شد.

حدود ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که حدود ۷۰۰ اسیر بیمار هستند که نیمی از آنان بیماری مزمن دارند و ده مورد نیز به سرطان مبتلا شده اند. همچنین ۴۱ اسیر زن و ۱۷۰ کودک و نوجوان در زندان‌های این رژیم بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
به ما چه ربطی دارد خوب بمیرد
آخرین اخبار