صائب عریقات درگذشت

دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین پس از چند هفته مبارزه با ویروس کرونا درگذشت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دبیر کل سازمان آزادی بخش فلسطین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

منابع فلسطینی صبح روز سه شنبه اعلام کردند صائب عریقات در سن ۶۵ سالگی پس از چند هفته درگیری با ویروس کرونا درگذشت. وی به  دلیل انجام سه عمل پیوند ریه، از ابتدای ابتلا به ویروس کرونا در شرایط جسمانی ناگواری قرار گرفت.

پیشتر مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد به دنبال وخیم‌تر شدن وضعیت عریقات، این مقام فلسطینی از خانه خود در کرانه باختری به بیمارستانی در بیت المقدس انتقال یافت. عریقات به دلیل داشتن مشکلات سلامتی مزمن در دستگاه تنفسی به بیمارستان «هداسا عین کارم» منتقل شد و نیازمند مراقبت‌های ویژه و پزشکی بود.

صائب عریقات تابعیت آمریکایی داشت و سال‌ها در دانشگاه ملی نجاح در نابلس نیز تدریس کرد. وی در اولین دولت فلسطینی که تشکیلات خودگردان به رهبری شهید یاسر عرفات تشکیل داد، وزیر بود. او تا سال ۱۹۹۴ در هیات‌های مذاکره کننده فلسطینی در اجلاس مادرید و مذاکرات واشنگتن طی سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ معاون بود و از سال ۱۹۹۵ به بعد به عنوان مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان انتخاب شد.

در جریان انتخابات سال ۲۰۰۶ به عنوان نماینده اریحا در مجلس قانونگذاری فلسطین انتخاب شد. عریقات سال ۲۰۰۹ به عضویت کمیته مرکزی جنبش فتح درآمد و اواخر همان سال نیز به عضویت کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش رسید.

صائب عریقات از نهم اکتبر گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد و امروز سه شنبه بر اثر این بیماری درگذشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار