مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان در دوره شیوع ویروس کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع در اختیار مشمولان این استان قرار می‌گیرد.

دکتر رضا عباسی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورتی که در شهر‌ها سکونت داشته باشند بدون درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه بهره‌مند می‌شوند.

اوگفت: روستاییان در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر نیز می‌توانند تا پایان سالجاری بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستایی رایگان با اعتبار ۶ ماهه را دریافت و یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: خانواده‌های متقاضی پوشش بیمه ایرانیان به منظور استفاده از خدمات بخش خصوصی می‌توانند براساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع براساس نتیجه آن (پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰ درصد حق بیمه) با رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کنند این افراد پس از اعلام نتیجه ارزیابی وسع اعتراض به نتیجه اعلامی را ندارند.

او بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متقاضیان پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به پنل isc درخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب به دفاترپیشخوان دولت طرف قرارداد مراجعه و دفترچه بیمه خانواده خود را دریافت کنند.

عباسی افزود: در اداره کل بیمه سلامت استان یک میلیون ۸۸۳ هزار ۸۱۷ نفر بیمه شده که در پنج صندوق کارکنان دولت و سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی ، روستاییان ؛ عشایر و ایرانیان تحت پوشش  دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار