کارکنان ستاد انتخاباتی ترامپ ادعا می‌کنند که مدارک آماری مربوط به تقلب در ویسکانسین را دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر، از آنجا که مسیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای دستیابی به ۲۷۰ رای الکترال کالج هر روز باریکتر می‌شود، برخی از اعضای ستاد انتخاباتی او مدعی شده اند که شواهد آماری از تقلب در ایالت ویسکانسین دارند که می‌تواند ترامپ را به پیروزی نزدیک کند.

یکی از اعضای تیم انتخاب مجدد ترامپ به شرط ناشناس ماندن با واشنگتن اگزمینر مصاحبه کرده است. به گفته او، اطلاعات آراء در میلواکی نشان دهنده فعالیت غیرقانونی دموکرات‌ها در رای گیری این شهر است. توزیع برگه‌های رای به نفع جو بایدن نقض قانون بنفورد [قانون رقم اول] است.

قانون بنفورد اغلب توسط تحلیلگران انتخابات، چه در آمریکا و چه در خارج از کشور، برای کشف تقلب در رای گیری یا انواع دیگر اقدامات ناشایست در انتخابات مورد استفاده قرار می‌گیرد. آژانس‌های دولتی آمریکا، مانند وزارت کشاورزی، معمولاً هنگام حسابرسی اطلاعات از کشاورزان متکی به یارانه‌های فدرال، قانون بنفورد را اعمال می‌کنند.

واشنگتن اگزمینر نه مجموعه داده‌های رأی دهندگان ویسکانسین را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است تا ببیند آیا آن‌ها قانون بنفورد را نقض می‌کنند، نه هیچ ادعایی در این مورد را در این ایالت ثبت کرده است. برخی از کارشناسان آمار، کاربرد آن را زیر سوال می‌برند، به ویژه در انتخاباتی که شمارنده‌های رأی، بازده‌ها را به روشی متفاوت از حوزه‌ای به حوزه دیگر تنظیم می‌کنند.

با این حال، یکی از مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ معتقد است این خبر خوبی است. او می‌گوید: اگر در جایی دود وجود دارد پس آتش هم هست. پس با بازشماری مشخص خواهد شد.

در حال حاضر، تقریبا ۲۰ هزار و ۵۰۰ رای، تفاوت آرای بایدن و ترامپ در ویسکانسین است. دو مقام ستاد انتخاباتی بایدن معتقدند بی نظمی کافی در آراء وجود دارد تا بتوان نتیجه انتخابات را به طرز چشمگیری تغییر داد.

در ۶ نوامبر رابین واس، رئیس مجمع ویسکانسین با استناد به اتهامات احتمالی تقلب و نقض مقررات محلی، خواستار بازبینی جامع روند انتخابات این ایالت شد. او شناسایی این بی نظمی را فقط از طریق بازشماری آراء دانست. ستاد انتخاباتی ترامپ قصد دارد با تقاضای بازشماری آراء، تلاش خود را پیش ببرد.

جاستین کلارک، معاون مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ گفته است برخی بی نظمی‌های جدی در روز انتخابات وجود داشت که ما در حال بررسی آن‌ها هستیم. ما قبلاً اعلام کرده ایم که می‌خواهیم آراء در ویسکانسین بازشماری شود و قصد داریم این کار را انجام دهیم.

در همین حال، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در توئیتر باز هم ادعا کرد: ما پیروز خواهیم شد.

او در توئیت دیگری نوشت: ما پیشرفت بزرگی می‌کنیم. نتایج قرار است هفته آینده بیایند. دوباره عظمت را به آمریکا بازمی‌گردانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
اگه ثابت بشه تو رأي گيري تقلب يا اشتباه شده مشروعيت كل رؤساي جمهوري آمريكا ميره زير سئوال
آخرین اخبار