مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: ۱۵ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوانان این استان در یک سال گذشته تالیف و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل امروز در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی گفت: محمد سیمزاری با کتاب "قصه‌های قرآنی" ، ماهرخ سپهوند با کتاب "قهرمان من تویی" ، حبیب یزدانی با کتاب‌های "بچه‌های کرونا" و "جنگل روح زمین" ، عباد ممی‌زاده با کتاب‌های "تک گؤز" ، "تولکو- تولکو تونبه کی" و "رویانین ناغیلی" ، داوود حجازی با تولید کتاب شنیداری "یک موجود خیلی عجیب" ، فاطمه حقی با ترجمه اثر "از قصه‌ها می‌آید" ، هاینه آقامحمدیان با نوشتن "داستان نفس"، موسسه نور مبین با کتاب "آیه‌های نور" ، فاطمه رضایی و همکارانش با کتاب "دندان شیری"، نازیلا حسین‌پور با کتاب "آی اوغلی" ، داریوش علومی با کتاب "از اسفریس تا هشت بهشت" و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کتاب "بهاری‌تر از بهار" مولفان آثار کودک و نوجوانان در استان هستند.

او بیان کرد:  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی محوری‌ترین و مهم‌ترین فعالیت کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان بوده و تعدادی از فعالیت عمومی و مهم کانون مرتبط با کتاب بوده و کتابخانه‌های کانون نیز تخصصی‌ترین، مجهزترین و کارآمدترین کتابخانه‌های مربوط به نسل کودک و نوجوان می‌باشد.

احدزاده با اشاره به بازنگری کانون در تقسیم‌بندی گروه‌های سنی زیرپوشش که بیشتر در حوزه کتاب نمود خود را نشان می‌دهد، افزود: در بازنگری اخیر این سازمان (۰+ نوزاد،۲+ نوگام،۴+ نوباوه،۷+ نوجوان،۹+ نونهال،۱۲+ نونگاه،۱۵+ نوجوان و اولیای تربیتی، مربیان و پژوهشگران) و تعداد فعالیت‌های کانون از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت افزایش یافت که هشت فعالیت عمومی و مهم مربوط به کتاب است.

او گفت: خواندن کتاب‌های مفید و سودمند، کودکان و نوجوانان را بیمه فرهنگی کرده و باعث افزایش خلاقیت و رشد هوشی شده و آسیب‌ها و اثرات منفی فضای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی را ندارد و منجر به توسعه مهارت‌های روانشناختی می‌شود.

احدزاده، وظیفه رسانه‌ها، متولیان و خانواده‌ها را ترویج و تبیین فرهنگ کتابخوانی مهم دانست و افزود: باید تلاش‌ها صدچندان شود و کتاب در سبد خانواده‌ها ارزشی بیش از پیش داشته و اهمیت کارهای فرهنگی و نویسندگی بهبود یابد تا زبان کتاب که گفتمان صلح و دوستی است فزونی یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: در کنار تمام علل و مشکلاتی که منجر به کاهش میزان نرخ مطالعه در جامعه شده شهروندان باید خودتحریمی در حوزه کتاب را از بین ببرند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.