مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: با توجه به ورود جریان هوای سرد پاییزی به منطقه شهروندان نکات ایمنی را برای نصب بخاری رعایت کنند.

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به کاهش دما، سرد شدن هوا و استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی، احتمال حوادث ناشی از گاز گرفتگی بیشتر می‌شود و باید شهروندان نکات ایمنی را در این خصوص جدی بگیرند.

او با اشاره به اینکه کنترل وسایل گازسوز مهمترین راه مقابله با مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن است، افزود: شهروندان پس از راه اندازی بخاری با لمس لوله دودکش از گرم بودن آن مطمئن شوند و در صورت سرد بودن بلافاصله دستگاه را خاموش و مسیر دودکش را بازبینی کنند، سرد بودن لوله بخاری روشن، نشانه خارج نشدن گاز‌های آلاینده و وارد شدن آن به فضای اتاق و بسیار خطرناک است.

احمدی اضافه کرد:هنگام استفاده از بخاری رعایت و کنترل مواردی نظیر وجود منافذ و درز‌ها برای ورود هوای تازه به داخل ساختمان به ویژه محل خواب و استراحت، آبی بودن شعله بخاری و سایر وسایل گرمایشی، سالم و بازبودن مسیر لوله و قرار داشتن کلاهک H در انتهای لوله در دودکش ضروری است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد با اشاره به اینکه همه ساله در این فصل از سال متاسفانه شاهد حوادث گاز گرفتگی و مرگ و میر‌های ناشی از آن هستیم، افزود: گازگرفتگی از جمله حوادثی است که به طور معمول در اثر نبود دودکش مناسب برای وسایل گازسوز، به خصوص بخاری و آبگرمکن و  تهویه کافی در فضای بسته رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.