رئیس کل دادگستری مازندران از رهایی ۲۷ محکوم به قصاص در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت:تلاش مسئولان قضائی و اعضای شورای حل اختلاف در استان سبب شده ۲۷ فقره پرونده قصاص نفس در ۷ ماه گذشته منجر به صلح و سازش گردد که در مقایسه با پارسال قبل افزایش ۹ برابری داشته است.

او افزود: ۱۱۱ هزار و ۴۲۸ فقره پرونده در این مدت به شورای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد ۱۱۸ هزار ۲۷۷ فقره پرونده با همت همکاران شورای حل اختلاف مختومه شده است و تعداد ۱۶ هزار ۲۵۷ فقره نیز منجر به صلح و سازش گردید.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: رویکرد قوه قضائیه استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان به منظور نهادینه کردن توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و این هدف باید با همدلی و همکاری درمیان اعضای شورای حل اختلاف در استان مازندران و همچنین جامعه نهادینه گردد.

او افزود: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی از اولویت‌های مجموعه دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود و در تلاش هستیم با تلاش و پشتکار اعضای شورای حل اختلاف در پایان سال عملکرد خوب و مناسبی در کشور داشته باشیم.

حجت‌الاسلام اکبری به موضوع ابلاغ الکترونیک در شورا‌ی حل اختلاف استان نیز اشاره کرد و گفت:: ۳۸۴ هزار ۴۳۱ ابلاغ در ۶ ماه گذشته صادر شده که از این تعداد ۳۶۵ هزار ۱۵۲ ابلاغ به صورت الکترونیکی بوده و نشان می‌دهد ۹۵ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک می‌باشد که امید است با همیاری و همکاری اعضای شورای حل اختلاف درپایان سال به بالاترین میزان خود برسد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: آمارپرونده‌های ارجاعی از دادسرا و محاکم قضائی به شورای حل اختلاف استان در ۶ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.