با حضور معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور اولین مرکز تخصصی راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید جواد حسینی معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور صبح امروز در آئین افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره پیوند در سنندج گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز ارائه خدمات مشاوره تخصصی به خانواده ودانش آموزان دارای نیاز‌های ویژه در کشور به عدد ۴۳ می‌رسد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اهمیت فعالیت مراکز مشاوره وروان شناسی اختصاصی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و خانواده‌های آنان افزود: مشارکت خانواده در تعلیم وتربیت به ویژه در آموزش و پرورش استثنایی ضروری است.

حسینی گفت: این مرکز با ۴ نفر نیروی تخصصی روانشناس، مشاور و مددکار اجتماعی در راستای کمک به حفظ تعادل واستحکام خانواده و به منظور مشارکت بهینه در تعلیم وتربیت فرزندان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

تصریح کرد:به ازاء هر ۲۵ دانش آموز باید یک مشاور در مدارس داشته باشیم، ولی در مدارس استثنایی به ازاء هر ۱۶۰ دانش آموز یک مشاور داریم.

حسینی با بیان اینکه مراکز مشاوره باید به مراکز توانمندسازیتبدیل شوند، گفت:مرکز جامع توانبخشی با حمایت سازمان استثنایی در سنندج به زودی افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر در ادامه به بیان آماری از مدارس کردستان پرداخت وگفت: دراین استان ۳۹ مدرسه ویژه، ۲۷۰ مدرسه پذیرا و ۱۴ مدرسه پشتیبان در امر تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه مشارکت دارند.

او عنوان کرد: ۱۳ مشاور و ۸ رابط مشاور در سطح استان خدمات مشاوره تحصیلی تربیتی، ارتقاء بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری، کاهش استرس وغیره را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.