کرونا را از در و پنجره بیرون کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مکان‌های سرپوشیده باید تهویه مناسب داشته باشند و یکی از راه‌های این کار باز گذاشتن در و پنجره‌هاست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اکنون آب‌وهوای خوب است و می‌توان برای تهویه مطلوب در و پنجره‌ها را باز گذاشت، ولی نگرانی ما برای فصول سرد سال است که افراد در مکانی گرم و بدون تهویه دور هم جمع می‌شوند ازاین‌رو بانک‌ها و ادارات باید تهویه مناسبی داشته باشند.

او همچنین درباره ادامه تعطیلی مدارس، عنوان کرد: اگر مدارس تعطیل نباشند شاید به دانش آموزان آسیبی نرسد، اما می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد، بنابراین تمدید تعطیلی کلاس‌های درس می‌تواند موجب شود با آرامش بیشتری اوج کرونا را بگذرانیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در ماه‌های اخیر روند ابتلا به کرونا در استان روندی ثابت و گا‌ه افزاینده بوده است اما در دو هفته اخیر با اعمال محدودیت‌ها میزان بستری‌ها از ۳۰۰ به ۲۰۰ نفر رسیده که نشان از کاهش ۳۰ درصدی دارد.


بیشتر بخوانید


کشمیری ادامه داد: در دو هفته اخیر سختگیری‌های بیشتری به ویژه در مرکز استان شکل گرفت که می‌توان به محدودیت‌هایی مانند بسته شدن رستوران‌ها، تعطیلی مدارس و تاکید بر استفاده از ماسک در ساحل اشاره کرد که باعث شد تاثیر مثبتی در روند کاهش ابتلا و بستری ایجاد شود.

او درباره موارد ثبت شده فوتی‌ها نیز گفت: میانگین فوتی‌های شش‌ماهه ۵ سال اخیر در مقایسه با سال ۹۹ نشان داد تفاوت چشمگیری بین مرگ‌های طبیعی در استان با مرگ‌های کرونایی نداشته‌ایم. درواقع ما آمار تمام فوتی‌ها را اعلام کرده‌ایم ازاین‌رو مرگ افزوده ما تفاوت چندانی با مرگ‌های ثبت شده ناشی از کرونا ندارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.