افراد مشکوک به کرونا ۱۰ روز قرنطینه شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: هر بیمار مشکوک به کرونا و هر کسی که سابقه تماس مشکوک با فرد مبتلا داشته، حداقل ۱۰ روز قرنطینه شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هر بیمار مشکوک به کرونا باید دست‌کم ۱۰ روز قرنطینه شوند.

او ادامه داد: هر بیماری که سابقه تماس مشکوک با فرد مبتلا به کووید ۱۹ دارد نیز باید قرنطینه شوند و پزشکان نامه تایید نیاز به قرنطینه به منظور معرفی به مراکز اداری و سازمان‌ها برای چنین فردی بنویسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در صورت نیاز به انجام تست pcr  کووید، این آزمایش حداقل در روز‌های سوم و چهارم بعد از تماس مشکوک انجام گیرد.


بیشتر بخوانید


کشمیری با اشاره به اینکه تست منفی به منزله رد بیماری نیست، بیان کرد: افزایش دمای بدن به صورت زیر زبانی بالاتر از ۳۷.۵ درجه تب در نظر گرفته می‌شود و پایین‌تر از آن هر عددی باشد طبیعی است و تب محسوب نمی‌شود.

او ادامه داد: تغییر دمای بدن در ساعات مختلف روز، امری طبیعی است، نگران نشوید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین از مردم خواست سردرد شدید را با معاینه مغز و اعصاب کامل کنند(R/O SAH) و به همزمان شدن این مشکل با تاری دید، استفراغ و ... را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهنام مقصودی
۱۵:۴۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
تست کروبا