مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: این استان در جلب مشارکت مردم برای اجرای طرحهای حفاظت از منابع طبیعی و بیابان زدایی رتبه برتر را در کشور کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا صحرایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد که از طریق ویدیئو کنفرانس برگزار شد،گفت: جلب مشارکت مردم در حفظ عرصه‌های طبیعی و طرح‌های بیابانزدایی مهمترین رویکرد اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی در امسال است.

او افزود: اجرای طرح‌های حفاظت از عرصه‌های طبیعی با مشارکت و همراهی مردم در خراسان رضوی در سال های گذشته موجب شد این استان به عنوان استان موفق، پیشتاز و الگو در کشور مطرح باشد و گناباد از ظرفیت خاصی در این بخش برخوردار است و از مناطق مهم به شمار می‌رود و با همدلی مجموعه مدیریت ذیربط و با نظارت فرمانداری شاهد طرح‌های خوبی در این بخش بوده‌ایم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کنار فعالیت‌های ترویجی و مشارکتی نقطه قوت در اجرای طرح‌های بیابان زدایی و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی است و باید این ظرفیت را بیش از پیش در این بخش جهت دهی کرد.

صحرایی بیان کرد: با توجه به وضعیت خراسان رضوی و گناباد از نظر بیابانزایی استفاده از مشارکت مردم از نقاط قوت در کاهش این معضل است و شاهد دستاورد‌های خوبی در سال‌های گذشته در این بخش بوده‌ایم.
 
او تصریح کرد: با عنایت به اقدامات خوب گناباد از نظر اجرای طرح‌های مشارکتی در حوزه منابع طبیعی این شهرستان در تخصیص اعتبارات در سال های گذشته و امسال به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است.

مشارکت مردم در طرح های حفاظت از منابع طبیعی

فرماندار گناباد حامد قربانی با اشاره به شرایط و اقلیم متفاوت کوهستانی، بیابانی و کویری در گناباد گفت: افزایش مشارکت مردم در اجرای طرح‌های حفاظت از منابع طبیعی در اولویت قرار دارد و تلاش شده است این مساله به عنوان یک فرهنگ در بین مردم نهادینه شود.

او افزود: تعامل بسیار خوبی بین مجموعه مدیریت گناباد با دست اندرکاران حوزه حفظ و حراست از منابع طبیعی وجود دارد و هر اندازه مشارکت و توان مردم در این جهت بیشتر هدایت شود، شاهد نتایج خوبی در موفقیت طرح‌های مربوطه خواهیم بود.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.