هورمزد یعقوبی نژاد، دبیر دپارتمان حقوق ورزش مرکز وکلا، درباره آخرین تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال صحبت کرد.

هورمزد یعقوبی نژاد، دبیر دپارتمان حقوق ورزش مرکز وکلا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییرات جدید اساسنامه فدراسیون فوتبال بیان کرد: یکی از این تغییرات، در بحث تعریف فدراسیون فوتبال است؛ در این تغییرات ، فدراسیون فوتبال را به‌عنوان یک موسسه مستقل غیر دولتی و غیر انتفاعی معرفی می‌کند که مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود، اما نکته دیگری که در این اساسنامه بوده است، بحث بی طرفی نسبت به سیاست و مذهب بود. مطابق اصل چهارم قانون اساسی کشورمان، تمامی قوانین کشور باید مطابق با دین مبین اسلام باشد که فکر می‌کنم با آمدن موضوع بی طرفی نسبت به دین و سیاست، این موضوع در کشور با مشکلاتی روبه‌رو شود. بحث دیگری که وجود دارد، افزایش تعداد نفرات مجمع فدراسیون فوتبال است که باعث حضور بیشتر بانوان و اهالی فوتبال‌ در این عرصه است.

او گفت: تغییر دیگری که به وجود آمده است، حذف شرایط سنی، شرط تحصیلات و همچنین کم شدن سابقه کار از ۸ سال به ۴ سال است؛ اما باید به این نکته هم اشاره کنم که اداره فدراسیون فوتبال کار بسیار دشواری است و شاید از اداره بعضی از وزارت خانه‌ها نیز سخت‌تر باشد. یکی از تبعات قوانین جدید، این است که بازنشسته‌ها نیز امکان حضور در فدراسیون را دارند و مانند بقیه افراد مشکلی برای فعالیت ندارند. من تصور می‌کنم اگر شرایط سنی در این قوانین باقی می‌ماند، بهتر بود.

یعقوبی نژاد درباره گرفته شدن حق رای از وزیر ورزش و جوانان در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال گفت: در فضای ورزش، دخالت هیچ شخص ثالثی پسندیده نیست. این شخص ثالث را می‌شود به نهاد‌های دولتی که در کشور ما وجود دارند تفسیر کرد و این جزء ایرادات اساسی بود که نسبت به اساسنامه فدراسیون فوتبال ما گرفته بودند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار