مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از افزایش هفت برابری مصرف اینترنت در دوران شیوع کرونا در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف اینترنت در استان در پی شیوع بیماری کرونا، گفت : از زمان شیوع این بیماری با توجه به محدودیت‌ها برای کاهش تردد در سطح جامعه، استفاده از اینترنت به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

او از افزایش هفت برابری میزان مصرف اینترنت در استان طی مدت شیوع این بیماری خبر داد و گفت : در حال حاضر میزان مصرف استان به ۳۰۰ تا ۳۵۰ گیگ در ثانیه رسیده است.

او با اشاره به ظرفیت استان در بحث تامین اینترنت به میزان هزار گیگ در ثانیه، افزود: در حال حاضر تا سه برابر مصرف فعلی استان هم توان تامین اینترنت داریم و نگرانی از این بابت نداریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱.۵ مشترک اینترنت در استان، افزود: دسترسی این افراد متفاوت است، برخی از طریق فیبرنوری، برخی از طریق سایت‌های ۳G و ۴G و برخی از طریق ADSL و سایر روش‌ها به اینترنت وصل می‌شوند.

بهنیا به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: طی مدت شیوع این بیماری ۱۷۵۰ مدرسه روستایی و ۱۲۰۰ مدرسه شهری را به اینترنت رایگان متصل کردیم.

این مسئول افزود: در کنار این، برای عمده مدارس روستایی مودم رایگان تهیه شده تا دسترسی آن‌ها به راحتی صورت گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.