مدیر مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد (آپا) دانشگاه رازی گفت : در رقابت‌های آنلاین و بین‌المللی فتح پرچم که توسط این دانشگاه برگزار شد، یک تیم از کشور نروژ عنوان نخست را کسب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حامد منکرسی مدیر مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد (آپا) دانشگاه رازی گفت : رقابت‌های آنلاین و بین‌المللی فتح پرچم که با حضور ۱۰۳ تیم داخلی و ۵۰۹ تیم از دیگر کشور‌های جهان برگزار شد، مهارت تیم‌های مختلف در زمینه امنیت سایبری مورد سنجش قرار گرفت.

او با بیان اینکه این رقابت‌ها از صبح روز پنجم آبان ماه آغاز و تا پایان وقت دیروز (جمعه ۹ آبان) ادامه داشت، گفت : در رقابت‌های فتح پرچم ۵۷ چالش در حوزه‌های امنیت اندروید، پنهان کاری، جاسوسی محترمانه، تسخیر، رمزنگاری، جرم شناسی، امنیت سیستم‌های کنترل صنعتی، امنیت شبکه، مهندسی معکوس و امنیت وب طراحی شده بودند.

مدیر مرکز آپا دانشگاه رازی افزود: در این رقابت‌ها یک تیم از کشور نروژ در جایگاه نخست قرار گرفت و تیم‌هایی از ایران، نروژ و لهستان به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

منکرسی افزود: در بین ۱۰۳ تیم ایرانی شرکت کننده هم تیم IrNoobs با داشتن بیشترین امتیاز به مقام اول رسید و تیم‌های TMU و NaRazi در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

او ادامه داد: دانشگاه رازی پیش از این نیز ۲ دوره رقابت‌های فتح پرچم را در سطح کشوری برگزار کرده بود.

دانشگاه رازی قطب امنیت سایبری غرب کشور

مدیر مرکز آپا دانشگاه رازی کرمانشاه، هدف از برگزاری این مسابقات را تبدیل کردن این دانشگاه به قطب امنیت سایبری در غرب کشور اعلام کرد و گفت: تیم امنیت سایبری دانشگاه رازی در قالب یک شرکت دانش بنیان موفق به اخذ قرارداد با سازمان‌های مختلفی مانند شرکت نفت فلات قاره شده و اکنون برخی از محصولات این تیم مانند سامانه احراز هویت متمرکز، تجاری‌سازی شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.