مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: برای ایمنی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان به ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عسگر علی جوانبخت مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه برای ایمنی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان به ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است،گفت: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان یکی از اولویت‌های مهم این سازمان است و بر اساس آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده در سال ۹۲، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان نیازمند به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هستند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان افزود: بعد از تصویب طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس و تخصیص اعتبارات لازم از سال ۹۲ تاکنون، این طرح همه ساله در تعدادی از مدارس با اولویت مناطق محروم اجرایی شده است و بخاری‌های برقی به جای نفتی مجهز و از سال گذشته نیز بخاری‌های نفتی به طور کامل از مدارس سطح قزوین حذف شدند.

جوانبخت با اشاره به فرسوده بودن برخی از مدارس استان قزوین گفت: هم اکنون هزار و ۱۷۰ کلاس درس این استان نیازمند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هستند که از این تعداد ۴۲۰ کلاس درس با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال تا پایان امسال مجهز و ۷۵۰ کلاس درس باقیمانده نیز با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی ۲ سال آینده تجهیز خواهند شد.

وی افزود: در راستای اجرای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان قزوین، بخاری‌های گازی به سامانه حرارت مرکزی تبدیل و بخاری‌ها از مدارس حذف می‌شوند تا شاهد کاهش خطرات احتمالی در این زمینه باشیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: بخاری‌های استاندارد هوشمند نیز به طور عمومی برای مدارس روستایی و یا در کلاس‌های درسی که تعداد دانش آموزان آن کم باشد، نصب می‌شوند.

جوانبخت از مقاوم سازی بیش از ۷۷ درصد مدارس استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۳ درصد مدارس دیگر به تخریب و یا مقاوم سازی نیاز دارند.

جوانبخت حضور خیران مدرسه‌ساز را برای کمک به استانداردسازی سیستم‌های گرمایش مدارس استان با اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های به عمل آمده اقدامات خوبی نیز در حال انجام است.

استان قزوین دارای ۲ هزار واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.