مهم‌ترین حوادث امروز ۱۹ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز۱۹ آبان ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۲۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی سرقت چندین دستگاه خودروی زانتیا و پژو ۴۰۵ در مناطق شرق و شمال شهرستان اصفهان و شکایت مال باختگان، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان موضوع شناسایی سارق یا سارقان را در دستور کار تخصصی خود قرار دادند.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات گسترده علمی و بکارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه و همچنین استفاده از پایش تصویری سرانجام یک نفر از سارقان سابقه دار که در این سرقت‌ها دست داشت را شناسایی و در عملیاتی ویژه با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم دستگیر شده هنگامی که با اسناد و مدارک ارائه شده از سوی پلیس روبرو شد به بزه انتسابی خود با همدستی ۲ نفر دیگر اقرار کرد که همدستان وی نیز در عملیاتی دیگر توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، بیان کرد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد سارقان، خودرو‌ها را پس از سرقت در اختیار ۳ نفر دیگر قرار داده و این افراد هم برای اینکه کسی متوجه سرقتی بودن خودرو‌ها نشود، ارکان اصلی این خودرو‌ها را با ارکان اصلی خودرو‌های تصادفی جابجا کرده و سپس آن‌ها را بفروش می‌رساندند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری ۳ عضو دیگر این باند در عملیات ضربتی و موفقیت آمیز کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در این عملیات طی بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۲ دستگاه خودروی سواری زانتیا و پژو ۴۰۵ مسروقه کشف شد که کارشناسان مربوطه ارزش آن‌ها را ۲۵ میلیارد ریال تخمین زدند.

رئیس پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تحویل متهمان به مراجع قضائی و استرداد خودرو‌ها به مال باختگان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بررسی نشان می‌دهند خودرو‌های به سرقت رفته توسط سارقان فاقد هرگونه تجهیزات ایمنی بودند در این خصوص به شهروندان توصیه می‌کنیم ضریب ایمنی خودرو‌های خود را با تجهیزاتی نظیر، دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال و ... بالا برده و فرصت سرقت کردن را از سارقان بگیرند.
 

کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی

سرهنگ" غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح جزئیات این خبر، اظهارداشت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی سواری پراید حامل مواد مخدر در شهرستان "کهنوج" استان کرمان مطلع شدند که بلافاصله موضوع را به ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آن شهرستان اطلاع دادند.
کشف ۲۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان در اصفهان / کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی
 


او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "کهنوج" پس از دریافت اطلاعات لازم حین کنترل هوشمندانه خودرو‌های عبوری، خودروی مذکور را شناسایی و در بازرسی از آن ۱۴۰ کیلوگرم تریاک کشف و راننده آن را دستگیر کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ماموران اداره عملیات ویژه این پلیس همچنین در عملیاتی دیگر از تردد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی در شهرستان "سیرجان" استان کرمان مطلع و بلافاصله اطلاعات لازم را در اختیار ماموران آن شهرستان قرار دادند.

او ادامه داد: در این عملیات، ماموران پس از شناسایی خودروی مذکور و متوقف کردن آن، در بازرسی از خودرو ۵۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ صفری با بیان اینکه در این عملیات مشترک، در مجموع ۱۹۰ کیلوگرم تریاک و ۳ سوداگر مرگ دستگیر شدند، گفت: متهمان برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۹ فقره سرقت دراصفهان

سرهنگ"حمیدرضا اکبری با اعلام این خبر افزود: ماموران کلانتری ۲۶ شهر "اصفهان" طرح بازرسی از کارگاه‌های ضایعات فروشی را اجرایی کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از کارگاه‌های ضایعات فروشی سطح حوزه یک سارق اماکن خصوصی را شناسایی و تعدادی ابزارآلات، لوله، اتصالات و لوله‌های داربست و مقادیری آهن آلات و میلگرد از وی کشف و در این خصوص متهم دستگیر وبه همراه اقلام کشف شده به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های بعمل آمده تاکنون به ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه موفق پلیس در کشف جرم نتیجه تعامل شهروندان است، گفت: بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت کامل مقدور نیست لذا از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هر گونه اخبار را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کشف ۳۳ فقره سرقت دوچرخه در اصفهان

سرهنگ "حمیدرضا اکبری با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی وقوع چند مورد سرقت دوچرخه در اصفهان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۱ با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند یک سارق را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کنند، ادامه داد: فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به ۳۳ فقره سرقت دوچرخه در شهر اصفهان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز در صورت مشاهده افراد مشکوک در حوالی منزل و خیابان محل سکونت خود موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.