رئیس پلیس فتا مازندران از مسدود سازی صفحه غیراخلاقی در اینستاگرام با ۸۵ هزار دنبال کننده در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در راستای رصد و پایش مستمر کارشناسان این پلیس در فضای مجازی اخیرا صفحه‌ای اینستاگرامی که با ۸۵ هزار فالور در استان فعال بوده و ضمن درج استوری اقدام به انتشار بارگذاری تصاویر مبتذل و تبلیغات مدلینگ با تصاویر نامناسب و اغفال کردن جوانان به قصد اخاذی را داشته  شناسایی شد.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالک صفحه اینستاگرام  شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شد.

سرهنگ سامع خورشاد گفت: متهم در مواجهه با ادله جمع آوری شده به بزه انتسابی اقرار و علت انتشار این تصاویر را در راستای جذب مخاطب و بالابردن تعداد دنبال کننده‌ها و فریب جوانان به قصد اخاذی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

او افزود:متهم با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ سامع خورشاد گفت: شبکه‌های اجتماعی خارجی به محیطی برای اعمال مجرمانه نظیر انتشار مطالب نامناسب و غیر‌اخلاقی، هتک ‌حیثیت، نشر اکاذیب و تهدید و اخاذی تبدیل شده است بنابراین  والدین باید همراه فرزندان در فضای مجازی بوده و بر عملکرد فرزندان خود نظارت داشته و جلوی ورود و فعالیت آن‌ها را در اینگونه صفحات را بگیرند.

رئیس پلیس فتا مازندران از کاربران خواست: در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار