وزیر انرژی صهیونیست‌ها: بایدن از نیاز توافق هسته‌ای ایران به اصلاح آگاهی دارد

وزیر انرژی صهیونیست‌ها از بایدن خواست که حتی در صورت بازگشت به توافق هسته‌ای، اصلاحات اساسی در آن انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسرائیل نشنال نیوز، وزیر انرژی رژیم اشغالگر از رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا خواست در توافق برجام با ایران اصلاحاتی انجام دهد.

«یووال اشتاینیتس» وزیر انرژی صهیونیست‌ها، در مصاحبه اخیر خود از خوشحالی برای پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات کنونی آمریکا، انتقاد کرده و اظهاراتی درباره توافق هسته‌ای ایران بیان کرد.

این مقام صهیونیستی در مصاحبه خود با بیان آنکه غیراخلاقیست که از باخت «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا، خوشحال شویم، گفت: «جشن باختِ ترامپ برای اسرائیل امری غیراخلاقیست. نباید از باخت دوست واقعی اسرائیل که در زمانی که ایران تهدیدی برایمان بود در کنارمان ایستاد، خوشحال باشیم».

اشتاینیتس در ادامه اظهاراتی درباره ایران بیان کرد و گفت: «مسئله اصلی برای ما ایران است. بنیامین نتانیاهو [نخست وزیر رژیم اشغالگر] اولین کسی بود که این مسئله را بیان کرد و از همین رو ایران اکنون بمب اتمی ندارد».

در ادامه او برای گوشزد و درخواست از رئیس جمهور کنونی آمریکا گفت: «حتی بایدن می‌فهمد توافق هسته‌ای ایران نیاز به اصلاح دارد».

وی در انتهای این مصاحبه مدعی شد: «تحریم‌های ترامپ بود که ایران را به زانو درآورد و مانع دستیابی ایران به ساخت مجدد سلاح شد. اکنون اسرائیل باید برای حصول اطمینان از اینکه بازهم ایران موفق به ساخت بمب هسته‌ای نخواهد بود، با آمریکا همکاری لازم را به جا آورد.»

این اظهارات وزیر انرژی صهیونیست‌ها در حالی مطرح می‌شود که به تازگی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی از قصد ترامپ برای اعمال تحریم‌های اساسی علیه ایران قبل از تحویل قدرت خبر داد.

هدف ترامپ از این تحریم‌ها نیز مانع شدن بر سر راه «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، برای ملحق شدن دوباره به توافق هسته‌ای عنوان شده است.

ترامپ در حالی باید از کاخ سفید خارج شود که سیاست او در قبال ایران، طی چهار سال اخیر ناموفق بوده است. سیاست کارزار حداکثری علیه ایران آنطور که انتظار می‌کشید پیش نرفت و هرگز تماسی از سوی ایران دریافت نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار