بنار گفت: پروژه‌های مشارکتی بابک زنجانی هیچ ارتباطی به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های عمومی شهرداری تهران ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شکرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران، در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به چالش‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های شهرداری تهران، اظهار کرد: با توجه به توسعه روز افزون شهر‌ها، لزوم تامین منابع مالی یکی از ضرورت هاست.

وی با اشاره به اینکه موضوع سرمایه گذاری دغدغه مدیران شهری است، گفت: سازمان سرمایه گذاری با هدف خلق منابع پایدار بدون اتکاء به تراکم فروشی در سال ۸۳ تشکیل شد و تاکنون چندین هزار میلیارد منابع تزریق سیستم شهری کرده است.

بنار با بیان اینکه امروزه شهر‌های کوچک دغدغه نهاد سرمایه گذاری را درک کرده‌اند، افزود: نقش سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی نقش موثری است، سعی کردیم با تدوین سند جامع سرمایه گذاری، چالش‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های شهرداری تهران را کاهش دهیم. زمین خام نمی‌فروشیم، بلکه زمین با ارزش افزوده به سرمایه گذاران ارائه می شود.

 مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از اهداف امسال ما، خریداری  ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به روش غیر نقد بود  که  ۱۲ شرکت در این رابطه اعلام آمادگی کردند و این پروسه زمان بر است. توسعه شهر‌ها باید متوازن باشد و برای این توسعه متوازن باید همه دستگاه ها کمک کنند.

وی افزود: در سند جامع سرمایه گذاری چشم انداز‌های جامع برای سرمایه گذاری مشخص شده است و فضا برای بخش خصوصی گسترده است و پروژه‌ها را تا ۵۰۰ میلیون به مناطق تفویض اختیار کردیم، نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد پروژه سرمایه گذاری در سازمان داریم که این محصول لایحه جامع سرمایه گذاری است.

بنار درباره پروژه های مشارکتی بابک زنجانی خاطرنشان کرد: پروژه های مشارکتی بابک زنجانی هیچ ارتباطی به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های عمومی شهرداری تهران ندارد. تمامی پروژه‌های این سازمان در سایت شهرداری تهران شفاف سازی شده است وهیچ سرمایه گذار را بدون چارچوب قانونی انتخاب نکرده و نخواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار