شکرالله بنار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دغدغه اول ما در زمان تحریمها سرمایه گذاری است، گفت: پارسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان از پروژههای تکمیل شده را فروختیم و امسال هم این برنامه را ۷ برابر توسعه میدهیم.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه برای ساخت خط ۱۰ مترو به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: تفاهم نامهای بین ما، مترو و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تبادل شده که پروژهها را به مترو معرفی کردیم.
او با بیان اینکه پارسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید داشتیم، گفت: تلاش میکنیم که میزان سرمایه گذاری را به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.
بنار با بیان اینکه میزان مشارکت مناطق مختلف در پروژهها یکسان نیست، گفت: برخی مناطق هیچ سرمایه گذاری نداشتهاند، برای مثال منطقهای که در گذشته ۲۵ درصد تأمین مالی نقدی برای شهرداری داشت، اکنون هیچ نقشی ندارد.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران تصریح کرد: مناطق ۲ و ۲۱ بیشترین میزان مشارکت را با سرمایه گذاران داشتند و حجم سرمایه گذاری در آنها بالا است و در سایر مناطق هیچ اتفاق خاصی رخ نداده که این پاشنه آشیل اقتصاد شهری است.
او با اشاره به نامهای که شهردار تهران درخصوص اهمیت سرمایه گذاری توشته بود، گفت: در این نامه تأکید کرده بودم که سرمایه گذاری تنها راه ماست و نگاهی که اکنون به حوزه سرمایه گذاری وجود دارد، پسندیده نیست.
او ادامه داد: سازمان سرمایه گذاری تنها ۵۵ نفر نیرو دارد که با این تعداد نیرو پارسال ۴۰۰ پروژه را پیش برده است.
بنار با بیان اینکه این سازمان در محاکم قضایی شانه به شانه اداره حقوقی پرونده دارد، گفت: در تیر ماه ۹۸ قرار بود که با استفاده از تهاتر نفت، اتوبوس و مترو را تأمین کنیم و پارسال هم قراردادی با تأمین کننده از مالزی تنظیم کردیم تا با این روش به ما اتوبوس دهند، اما به خاطر کرونا این کار هم متوقف شد.
او افزود: رئیس جمهور قول داده بود که اگر تهران بخواهد ۵۰۰ اتوبوس بخرد، ۵۰ درصد هزینه آن را میدهد، لذا ما هم به تأمین کننده گفتیم اگر اتوبوسها را به روش نفتی یا تهاتر املاک تأمین کنند، ما آنها را به سازمان برنامه ریزی معرفی میکنیم تا ۲۵ درصد مبلغ را در ابتدای کار بگیرند.
بنار تصریح کرد: برای تهیه ۲۰۰ دستگاه واگن مترو هم آمادگی داریم و بر همین اساس با شرکت مترو و تأمین کنندههای داخلی مذاکره کردهایم.
او با بیان اینکه از پارسال کار ساماندهی حمل بار با جدیت شروع شده است، گفت: به غیر از نگاه درآمدی به دنبال این هستیم که در زمان غیر ترافیک، حمل بار ماکرومارکتها و مگامالها را به روش هوشمند انجام دهیم که در این حوزه ۴ سرمایه گذار اعلام آمادگی کردهاند و تا اواخر مرداد قرارداد آن تنظیم میشود.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همکاری با دانشگاهها رویکرد مجموعه ما است، گفت: بر این اساس با دانشگاه شریف تفاهم نامهای امضا کردیم تا امور طراحی و نظارت را بر عهده گیرند و دانشگاه امیرکبیر هم در مطالعات اقتصادی پروژهها همکاری میکند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/