معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس، ۷ هزار واحد متخلف با دستور مقام قضایی تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در یکصد و نود و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس که با حضور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد، با بیان اینکه دیروز به بیش از ۲ هزار مراجعه کننده به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان خدمت رسانی شده است، اظهار کرد: محور اصلی فعالیت این مراکز بهبود فرآیند‌های ارائه خدمت در بحران کروناویروس و کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها است.

او گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس، ۳۶۹هزار ۵۲۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، مشاغل و اصناف انجام شده که بیش از ۱۰ هزار مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده و نزدیک به ۷هزار واحد متخلف با دستور مقام قضایی تعطیل شده است.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز از پیش بینی ۴ سناریوی مقابله با کروناویروس خبر داد و گفت: مبنای تصمیم گیری برای تدوین این سناریوها، بررسی‌های کارشناسانه از شرایط موجود در استان و سطج توانمندی‌ها در حوزه‌های مختلف بوده است.

او با اشاره به تلاش مجموعه سلامت استان برای توزیع عادلانه خدمات و امکانات در سراسر استان، از تقسیم بندی و آغاز به خدمت قریب به ۱۴۰ متخصص در شهر‌های مختلف استان از ابتدای شهریور سال جاری خبر داد.

علی اکبری با بیان اینکه بیماری در سطح شهرستان‌ها مدیریت شده و همکاری خوبی در حال انجام است، رعایت اصول بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه را موجب موفقیت در کنترل و مدیریت بیماری دانست و تصریح کرد: باید با همکاری یکدیگر برای قطع چرخه انتقال بیماری تلاش کنیم تا به موفقیت دست یابیم.

آمار مبتلایان جدید، موارد بستری، افزایش تخت‌های عادی و ویژه، توزیع دستگاه‌های تنفسی مصنوعی در شهرستان‌های استان، رصد و پایش روزانه بیماری در شهرستان ها، دیگر محور صحبت‌های معاون درمان دانشگاه در این نشست بود.

محسن مقدمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس کارگروه علمی ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس نیز یکی از ابتکارات دانشگاه در بحران کنونی را تعیین تیم علمی و استفاده از ظرفیت تله مدیسین با برگزاری وبینار‌ها برای درمان یکسان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان عنوان کرد.

او، تعیین شیوه نامه‌های یکسان و واحد در استان را یکی دیگر از اقدامات خوب و مناسب دانشگاه برشمرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر درمان در استان به یک شکل و با استاندارد‌های جهانی انجام می‌شود.

محسن مقدمی تلاش مجموعه سلامت در شهرستان‌های استان را دارای نقش مهمی در بهبود وضعیت فارس نسبت به سایر استان‌ها دانست و گفت: هر چقدر درمان انجام شود، سیر بیماری رو به افزایش است و باید در جامعه فرهنگ سازی شود که هر فردی با علایم سرماخوردگی در خانه قرنطینه شود.

این مقام مسئول در دانشگاه ادامه داد: هر اندازه تلاش مجموعه بهداشت و درمان صورت بگیرد، بدون مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کنترل امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار