فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان تخریب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ محسن جلالیان فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تخریب ۱۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان گفت: این تخریب‌ها در شهرستان‌های مشهد، چناران، نیشابور و بینالود "طرقبه-شاندیز" انجام شده است. در این تخریب‌ها که بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی مصوب سال ۱۳۸۵ بوده، بالغ بر۲ هزار قطعه از اراضی کشاورزی و باغی با دستور مراجع قضایی انجام گرفته است.

او افزود: شکل‌گیری یگان حفاظت سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی نقشی مهم در پیشگیری از تخلف و تصرف‌ها در اراضی کشاورزی دارد، اما یگان حفاظت برای دستیابی به نتیجه مطلوب نیازمند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط است. زمین‌خواری و ویلاسازی در دهه اخیر در مناطق خوش آب و هوا افزایش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: مدیریت امور اراضی مهم ترین مدیریت بوده، زیرا حفظ اراضی برای حفظ نباتات و دام مهم و ضروری است. باید استفاده از ظرفیت رسانه و تشکل‌های مردم‌نهاد برای ارتقای آگاهی و فرهنگ مردم در زمینه اهمیت خاک و امنیت غذایی به منظور جلوگیری از تخلفات و تصرفات غیرمجاز اراضی کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.
بیشتربخوانید


جلالیان بیان کرد: قطعه‌بندی اراضی کشاورزی بر اساس قانون ممنوع است و کوچک کردن این اراضی باعث کاهش تولیدات کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی جامعه می‌شود که وابستگی هرچه بیشتر به مواد غذایی اساسی را به همراه خواهد داشت.

او تصریح کرد: خرید هرگونه زمین کشاورزی به دلیل نداشتن خدمات نظیر آب، برق و گاز و تخلف قانونی موجب برخورد قضایی است و با فروشندگان و خریداران در این خصوص برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: اراضی منطقه فردوسی به صورت ملکی، منطقه سوران و اراضی بخش گلبهار و چناران کاملا کشاورزی و تغییر کاربری آن ممنوع است و خدمات و انشعابات بلافاصله پس از تشکیل پرونده قضایی قطع خواهد شد. در این صورت ضرر خریداران بیشتر از منفعت ارزش افزوده زمین خواهد بود.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.