طرح دو ماهه ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ پلیس از امروز در استان مرکزی اجرایی شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ سیدعلی حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با تدابیر ابلاغی از پلیس راهور ناجا از امروز فرآیند اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها به مدت ۲ ماه اجرایی در سطح استان اجرایی می‌شود.

سرهنگ حسینی افزود: در این طرح تمامی موتور سیکلت‌های توقیفی رسوبی بدون در نظر گرفتن سن فرسودگی در صورت مراجعه مالک یا متصرف و احراز هویت با مراجعه مالکان به دفاتر پلیس +۱۰ قابلیت ترخیص دارند، اما طرح شامل موتور سیکلت‌های سنگین و دارای حکم قضایی نمی‌شود.

او اضافه کرد: هزینه جریمه موتورسیکلت‌ها به حالت اولیه باز می‌گردد و در واقع طی مدتی که در پارکینگ متوقف بوده اند شامل جریمه دو برابری نمی‌شوند و از طرفی مالکان می‌تواننده به صورت یک ساله و تقسیطی جرایم را بدون "پیش پرداخت" پرداخت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی درباره هزینه نگهداشت این موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها بیان کرد: معیار هزینه نگهداشت در پارکینگ‌ها مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۴ و متناسب با شرایط توقفگاه‌ها است.

او ادامه داد: تمهیداتی پیش بینی شده که فرآیند ترخیص موتور سیکلت‌های رسوبی با مراجعه مالک یا نماینده قانونی (متصرف) با همراه داشتن اسناد کامل شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت، برگه پارکینگ و مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ بتوانند در کمتر از یک ساعت فرآیند انجام شود.

سرهنگ حسینی گفت: اگر مالکانی که شامل این طرح می‌شوند طی مدت ۲ ماهه طرح برای ترخیص موتورسیکلت رسوبی خود مراجعه نکنند، موتور مذکور با تحویل به مراجع قانونی به عنوان بلاصاحب و رهاشده به فروش می‌رسد و مبلغ فروش به مدت ۶ ماه از سوی مراجع نگهداریشده و اگر در این بازه فرد مراجعه و پیگیری نکند، پول حاصل از فروش به بیت المال واگذار می‌شود.

او با اشاراه به اینکه موتورسیکلت‌های زیاد در پارکینگ‌های استان مرکزی به دلایلی، چون تخلفات راهوری، انتظامی یا موضوعات مرتبط با حوزه پلیس آگاهی، دستور قضائی و ... متوقف و پارک هستند تصریح کرد: فرآیند ترخیص این موتور‌های رسوبی با هدف خدمات دهی به مردم و احقاق حقوق آنان و توسعه سرمایه اجتماعی و با در نظر گرفتن شرایط، در سطح استان سرعت بخشیده می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.