فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از کشف سه فقره حفاری غیر مجاز در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این حفاری‌های غیر مجاز در دامغان، میامی و گرمسار انجام شده است.

او افزود:در بازدید و سرکشی نیروهای یگان حفاظت اداره کل از محوطه "کل مومن" شهرستان دامغان یک مورد حفاری غیر مجاز به عمق تقریبی 2 متر مشاهده شد و در این رابطه چهار نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از انجام حفاری غیر مجاز در اطراف «کاروانسرای سنگی شریف آباد میامی» نیز خبر داد و گفت: این حفاری غیر مجاز در ضلع شمال غربی حد فاصل 200 متری از بنا مشاهده شد و با هماهنگی عوامل انتظامی منطقه افزایش بازدیدها از محل برای شناسایی عاملان در دستور کار قرار گرفته است.

غلامی از وقوع حفاری غیر مجاز در منطقه «نه حصار گرمسار» نیز خبر داد و گفت:بازدید شبانه نیروهای یگان حفاظت گرمسار از قلعه تاریخی نه حصار وقوع یک مورد حفاری غیر مجاز به عمق تقریبی یک و نیم متر توسط فرد یا افرادی ناشناس در منطقه را گزارش کرده است.

او تاکید کرد: تحقیقات محلی لازم برای شناسائی عاملان حفاری در دستور کار این یگان و عوامل انتظامی محل قرار گرفته است و منطقه نیز تحت مراقبت است.

انتهای پیام / ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.