رئیس اسبق مرکز توسعه حل اختلاف گفت: شورا‌ها نارسایی قوانین را برطرف می‌کنند و ما نباید هر چیزی را به دادگاه‌ها ارسال کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدیان رئیس اسبق مرکز توسعه حل اختلاف در نشست خبری که امروز (یکشنبه هجدهم آبان ماه) به مناسبت سالروز تشکیل مرکز توسعه حل اختلاف برگزار شد، اظهار کرد: شورا‌ی حل اختلاف یک درخت تنومندی است که انسان نابینا هم نمی‌تواند از آن گذر کند.

وی ادامه داد: اصول نمی‌میرد، شورا‌ها اکنون یک اصول اصلی در جامعه هستند و همه نسبت به رسیدگی سازشی، احساس تعهد می‌کنند و تنها راه جلوگیری از ورود انبوه پرونده و مراجعه به دادگستری، شورا‌های حل اختلاف هستند.

حمیدیان گفت: افراد در بستر شورا‌های حل اختلاف از بستر خشم بیرون می‌آیند و شادی حل اختلاف سازشی فرصت گزینشی بهتر به افراد می‌دهد و دریچه ذهن آن‌ها باز می‌شود، لذا تمام تلاش شورا‌های حل اختلاف این است که میان دو طرف صلح ایجاد کنند.

رئیس اسبق مرکز توسعه حل اختلاف بیان کرد: شورا‌ها نارسایی قوانین را برطرف می‌کنند و ما نباید هر چیزی را به دادگاه‌ها ارسال کنیم،  چشم مردم و قضات به شورا‌های حل اختلاف است.

وی با اشاره به نکته مثبت سازش‌ها گفت: اگر موضوعی در بستر صلح و سازش برطرف شود، دیگر در سجل کیفری نوشته نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار