فواد دریس فرد از اجرایی نشدن تعهدات مجریان آب و فاضلاب و منطقه آزاد اروند در آبادان انتقاد کرد.

فواد دریس فرد عضو شورای اسلامی شهر آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: چندین مرتبه نشت های مشترک میان مدیران شهرداری و آبفای استان با حضور مختار نماینده مردم آبادان برای حل مشکل فاضلاب و آب های سطحی برگزار شد که آخرین نشست آن به اوایل مهرماه امسال مربوط است اما با وجود تعهداتی که مجریان آب و فاضلاب دادند تا کنون هیچ اقدام عینی و عملی صورت نگرفته است.

او افزود: مجری آب شرکت آبفای استان خوزستان تعهد داده بود اجرای طرح انشعاب آب در مناطقی مانند سلیچ و امیرآباد ظرف مدت نهایتاً ۴۰روز به پایان برسد تا پیش از آغاز بارش ها کار آسفالت و بهسازی خیابان ها انجام شود اما تا امروز اقدامی مشاهده نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: معاون فنی و امرو زیربنایی منطقه آزاد اروند نیز در نشست وعده داد که بخشی از مطالبات مجری طرح آب و فاضلاب را ظرف دو هفته پرداخت کند تا پیمانکار عملیات اجرایی در مناطق مختلف را به پایان برساند اما بنا به ادعای مجریان آبفا ، منطقه آزاد تاکنون به وعده خود عمل نکرده است.

دریس فرد خاطرنشان کرد: مدیران آبفا در حضور مختار برای لایروبی مجاری فاضلاب با دستگاه جنتکس نیز وعده داده بودند ولی در تمام مناطق شهری آبادان فاضلاب بالا آمده و آمادگی برای بارش باران وجود ندارد.

عضو شورای شهر آبادان گفت: همه جا دعا می کنند باران رحمت الهی نازل شود اما اینجا باید دست به دعا برداریم که باران نبارد چرا که معلوم نیست با اولین بارش چه اتفاقی رخ خواهد داد،مجاری فاضلاب دچار فرسودگی و گرفتگی شدید هستند و اگر مجاری دفع آب های سطحی شرکتی در آبادان وجود نداشت در تابستان و فصل خشک نیز مسئله فاضلاب فاجعه بارتر می شد.

او یادآور شد: از شهردار آبادان خواسته ام موضوع عدم اجرای تعهدات شرکت آبفا را به دادستان محترم آبادان گزارش کنند تا بعدها در صورت آب گرفتگی شدید در معابر و خسارت به شهروندان مسئولیت بی توجهی و رعایت نکردن اصول لایروبی و کندی در اجرای پروژه های آب و فاضلاب مشخص باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.