نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حدود ۲۰ درصد از مردم استان دچار محرومیت هستند این برای استانی که پایتخت انرژی کشور است زیبنده نیست.

حدود ۲۰ درصد از مردم استان بوشهر دچار محرومیت هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل بنیاد علوی و مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: استان بوشهر یک استان راهبردی و استراتژیک است، استانی است که می‌تواند در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حوزه‌های علم و فناوری الگوی پیشرفت ایران باشد.

او افزود: اکنون استان بوشهر از دو جهت در فضای توسعه و پیشرفت ایران الگو است؛ نخست آن‌که اولین استانی است که به فرمان رهبر معظم انقلاب سند توسعه آن نوشته شده است و دوم منطقه ویژه علم و فناوری ایران است، که این دو می‌تواند بستر بسیار موثری باشد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: استان بوشهر به دلیل داشتن اقتصاد کرانه‌ای از ارزشمندترین جغرافیای اقتصادی برخوردار است. اما این استان به دلیل نداشتن سند توسعه تا کنون توسعه کافی با توجه به آمایش‌های سرزمین ایران نداشته است.

سرمایه گذاری صورت گرفته در خور بوشهر نیست

صفایی بوشهری عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در استان بوشهر یک سرمایه‌گذاری مولد و راهبردی است، پیشرفت‌های عمرانی در استان خوب است، اما در خور توانمندی‌های استان نیست.

او گفت: اکنون در استان بوشهر به طور رسمی ۸/۵ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد هستند، در بهزیستی حدود ۵ درصد و خیریه‌ها ۴ درصد، در کل حدود ۲۰ درصد از مردم استان بوشهر دچار محرومیت هستند این برای استانی که پایتخت انرژی کشور است زیبنده نیست.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: در این استان بیشترین ظرفیت رشد در کنار صنایع عظیم نفت و گاز وجود دارد که اگر پیوست‌های اجتماعی در مناطق میزبان این صنایع در حوزه کارآفرینی صورت گیرد، افراد می‌توانند با رسیدن به توانمندی‌های لازم به اشتغال مولد برسند و به تولید ناخالص ملی کمک کنند.

در ساخت مراکز تجاری اصول نظام مهندسی رعایت شود

صفایی بوشهر افزود: بستر بسیار مناسب اقتصادی در استان وجود دارد، اما نیازمند کار است اگر کار نباشد مردم رو به اقتصاد پنهان می‌آورند.

او با اشاره به حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم عنوان کرد: باید به سمت مدیریت پیشگیرانه برویم یعنی نباید مسئولان استان شرایط را طوری مدیریت کنند که این مسائل رخ دهد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: در ساخت مراکز تجاری باید اصول نظام مهندسی و پدافند غیرعامل مراعات شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

تسهیلات قرض الحسنه به بازاریان آسیب دیده دیلم پرداخت می‌شود

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این جلسه گفت: با توجه به حادثه بازارچه ساحلی دیلم مقرر شد تسهیلات قرض الحسنه به خسارت دیدگان پرداخت شود.

اصغر نوراله‌زاده همچنین بیان کرد: ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه روستایی استان بوشهر پرداخت، و تعدادی طرح کارآفرینی برای استان مصوب شده است که در روزهای آینده تسهیلاتشان پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد:  اولویت ما این است که بر اساس مزیت‌های رقابتی که هر منطقه دارد طرح های متناسب با آن را اجرا کنیم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد: استاندار بوشهر طرح پرورش ماهی را با توجه به ظرفیت استان پیشنهاد داده و قرار است تا هفته آینده این طرح مصوب شود.

نوراله‌زاده گفت: ۳۳ تعاونی در این زمینه در استان بوشهر شکل گرفته است که هر تعاونی ۷ نفر زیر مجموعه دارد و هر نفر ۱۲۰ میلیون تومان آورده داشته است.

او بیان کرد: هر تعاونی پرورش ماهی نیازمند ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.