سه محصول گواهینامه سلامت دریافت کردند

سه محصول انجیر، گیلاس و آلبالوی تولیدی استان کرمانشاه گواهینامه سلامت محصولات کشاورزی دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت : پیرو تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی و با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان، به منظور ترویج فرهنگ استفاده از محصول سالم و گواهی شده در بخش کشاورزی، این اداره کل نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان از پارسال اقدامات مهمی جهت صدور پروانه‌های کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی برداشته است.

او با بیان اینکه اداره کل استاندارد استان کرمانشاه پارسال به عنوان استان پیشرو، برای هشت سایت باغی و مزرعه بانوان کشاورز پروانه صادر کرده است، گفت : در سال جاری نیز صدور ۱۱ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی از جمله سیب درختی، کدو آجیلی، بادام درختی، گردو، زعفران، انجیر، گیلاس و ... در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۳ مورد از این محصولات شامل انجیر، گیلاس و آلبالو گواهی سلامت دریافت کرده اند.

او افزود: این مجوز‌ها بر اساس انطباق آزمایشات انجام شده بر روی محصول، آزمون آب و خاک، مبارزه بیولوژیکی با آفات و بیماری‌ها صادر شده و در تمامی موارد وجود مواد آلاینده از قبیل فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات ومایکوتوکسین‌ها نیز کمتر از حد مجاز ذکر شده در استاندارد ملی بوده است.

مدیر کل استاندارد استان افزود: از آنجایی که بانوان کارآفرین و تلاشگر روستایی نقش مهمی در بخش کشاورزی دارند این طرح باعث ارتقای سطح مهارت‌های حرفه‌ای زنان و دختران در بخش کشاورزی، ترویج فرهنگ استاندارد و آموزش استاندارد سازی محصولات کشاورزی در بین بانوان کشاورز می‌شود.

نیازی گفت: تلاش می‌کنیم با بکارگیری این استاندارد‌ها ضمن افزایش کیفیت محصولات کشاورزی استان، در جهت برند سازی این محصولات با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط گام برداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.