غلامرضا نویدی با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: برخی از این محدودیت‌ها مصوبه ستاد ملی کرونا و برخی نیز تصمیماتی است که در شهرستان‌ها و ستاد استانی باید اعمال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کارگروه نظارت و بازرسی طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا امروز ۱۷ آبان ماه تشکیل و پیشنهادات گروه‌های نظارتی برای مقابله با بیماری و اجرای بهتر دستورالعمل‌ها ارائه و بررسی شد.

غلامرضا نویدی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری کرمان در این کارگروه به محدودیت‌های جدید کرونایی اشاره کرد و گفت: یکسری از محدودیت‌ها مصوبه ستاد ملی است که به مراکز استان‌ها ابلاغ می‌شود و تصمیماتی نیز در شهرستان‌ها و ستاد استانی باید اعمال شود.

او افزود: پیشنهادات گروه‌های نظارتی با توجه به بازدید‌ها و شرایطی را که در سطح جامعه می‌بیبنند به صورت کارشناسی بررسی شده و به ستاد استانی مقابله با بیماری به منظور تصمیم‌گیری اعلام می‌شوند.

سیدوحید طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ تخت‌های بیمارستانی استان را اشغال کرده‌اند.

او با بیان اینکه ۴ هزار تخت بیمارستانی در بخش‌های مختلف در استان داریم که هم اکنون یک هزار و ۲۰۰ تخت آن در اختیار بیماران کرونایی هستند، افزود: برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، با بیمارستان‌های باهنر و شفا هماهنگ کرده‌ایم.

طباطبایی بیان داشت: شهرستان‌های جنوبی استان هم در کووید ۱۹ از چند روز قبل روند رو به افزایشی دارند و این زنگ خطری است که باید تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: مهم این است که در وضعیت قرمز، تمرکز بر مشاغل گروه سه و چهار که پرخطرتر بوده و ازدحام جمعیت را دارند و احتمال بیماری را بیشتر می‌کنند، باشد.

طباطبایی افزود: گشت‌های ویژه کووید ۱۹ نقطه عطفی برای کاهش تلمبار بیماران می‌تواند باشد.

عباس تقی زاده مشاور استاندار در امور رسانه و مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان به حساسیت روانی جامعه در شرایط بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: نظرات و مصاحبه‌ها باید کاملاً کارشناسی باشد، ضمن اینکه گاهی اوقات بین برنامه اعلامی و اعمالی فاصله‌هایی وجود دارد.

او بیان داشت: مصوبه‌های ستاد از طریق کمیته اطلاع‌رسانی اعلام می‌شود و در اجرا نیز هر چه پایبندی به اصل مصوبات بیشتر باشد اعتماد به نهاد‌های تصمیم گیرنده و مسئول بیشتر می‌شود.

تقی‌زاده افزود: در فرهنگ ما مراسم و مناسک جمعی زیادی وجود دارد و در شرایط کنونی لازم است، عادت‌ها را تغییر دهیم و از مناسک جمعی کم کنیم و اصلاح رفتار نیاز به اقناع عمومی دارد.

او تصریح کرد: مردم نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال کرونا دارند و از همه می‌خواهم در این مسیر همکاری کنند.

تقی‌زاده گفت: اعتماد مردم به نهاد‌های تصمیم‌گیرنده نباید ضعیف شود و تصمیمات نیز باید به شکل قاطع به مرحله اجرا گذاشته شوند.

نماینده نیروی انتظامی هم در این کارگروه از اعمال ۶۱۸ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ممانعت از ورود یک هزار و ۶۰۰ نفر در محدودیت‌های ترددی هفته گذشته در استان کرمان خبر داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.