استاندار سابق خراسان جنوبی:

شتاب توسعه در خراسان جنوبی

معتمدیان گفت: اکنون قطار توسعه استان خراسان جنوبی در ریل قرار گرفته، امیداریم با حضور ملانوری، استاندار جدید این قطار توسعه، سرعت بگیرد و شاهد شتاب توسعه همه جانبه بیشتر باشیم.

قطار توسعه استان خراسان جنوبی در ریل/ شتاب توسعه در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  معتمدیان استاندار سابق خراسان جنوبی در مراسم تکریم و معارفه استانداران خراسان جنوبی که با حضور عُرف، معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، گفت : از مردم؛ سرمایه‌های ارزشمند دوره خدمت خود در استان خراسان جنوبی و همراهی و هم فکری بزرگان، نخبگان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه در سایه حمایت‌های مردمی و پشتوانه مردمی تقدیر و تشکر می‌کنم.

او همچنین از همراهی مجمع نمایندگان استان در این دوره و دوره قبل، در زمینه تعامل و توسعه همه جانبه استان قدر دانی کرد و گفت: این تعاملات موجب سرعت بخشی فعالیت‌های ما در حوزه‌های مختلف بود، که صمیمانه از همراهی حداکثری این قشر سپاسگذارم.

معتمدیان ادامه داد: با مدیریت جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی که شب و روز در شرایط بی سابقه تحریم و معیشت، در دوسال اخیر علی رغم تمامی محدودیت‌های مالی که در برخی مواقع، توانایی پرداخت اضافه کاری کارکنان دولت را نداشته ایم؛ در مقوله توسعه گام‌هایی برداشتیم.

استاندار سابق افزود: همگان تا امروز تلاش کردند تا در برنامه‌های جهشی‌ که در دوسال گذشته تدوین شده بود، با همت و دلسوزی و روحیه جهادی در کنار حمایت سایر دستگاه‌ها از جمله نیرو‌های حمایتی شامل «ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، قرار گاه سازندگی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد» در بحث محرومیت زدایی استان نقش به سزایی ایفا کردند و خوشبختانه در بحث اعتبارات خوب معیشتی در شرایط سخت کرونایی نقش آفرین کردند که جای تقدیر دارد.

او از اصحاب رسانه که از ابتدای ورود برنامه‌های وی را پوشش و نقد کردند، صمیمانه قدر دانی کرد و افزود: همچنین از معاونان، فرمانداران، بخشداران و کارکنان استانداری که علی اغم همه محددیت ها، راهبری برنامه‌های دولت بودند، قدر دانی کرد.

استاندار سابق خراسان جنوبی تصریح کرد: در مدت خدمت به مرم استان، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان که ناشی از ظرفیت شناسی بومی بود، استفاده کردیم و تلاش کردیم به جای معرفی چهره محرومیت و نداشته ها؛ داشته‌های خود را معرفی کنیم.

معتمدیان افزود: خوشبختانه استان خراسان جنوبی برخوردار از نعمت‌های الهی است و اصحاب رسانه، مدیران و صدا و سیما در حوزه‌های معرفی ظریت‌ها و زیر ساخت‌ها همکاری کردند.

او بیان کرد: توانستیم از استان ۳۱ ام در بحث ضریب نفوذ دیجیتال به میانگین کشوری برسیم، که رکوردی بود که هم اکنون به عنوان پایلوت در سایر استان‌ها دنبال می‌شود.

استاندر سابق خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌ها را به کشور معرفی کردیم و پای کشور‌های توسعه گرای دولتی که جای آن‌ها در استان خالی بود، به استان باز شده و ریل گذاری انجام شد و هم اکنون قطار توسعه در ریل قرار گرفته که این مهم نیز با مطالبات مردمی و با کار کارشناسی دولت انجامشده است.

معتمدیان بیان کرد: امیداریم با حضور ملانوری، استاندار جدید این قطار توسعه، سرعت بگیرد و شاهد شتاب توسعه همه جانبه بیشتر باشیم، ما نیز آرزوی موفقیت بریا استاندار جدید داریم، ایشان از مدیران باسابقه وزارت کشور هستند که آشنایی کاملی به ظرفیت‌های و مسئله‌ها دارند، که با حمایت‌های استایی و ملی مدیران، شاهد توسعه این منطقه مهم و استراتژیک خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با تلاش‌ها و همکاری‌ها و هم افزایی شورای تامین با افتخار می‌گوییم که یکی از امن‌ترین استان‌های کشور هستیم، علی رغم اینکه ما طولانی‌ترین مرکز با کشور افغانستان داریم و هم جوار با این کشور و مهمترین کانون‌های ناامنی در منطقه و جهان در مقابل مرز‌های استان خراسان جنوبی هست، اما با افتخار اعلام می‌کنیم که امن‌ترین استان هستیم.

معتمدیان گفت: در بحث سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی، رتبه اول سرمایه گذاری در کشور است که حاصل تلاش نیرو‌های مرزبانی، حمایت دستگاه‌های قضا و نیرو‌های امنیتی حاصل شده است.

او تصریح کرد: در استان همدلی و همزبانی داشته ایم و همه ارکان دولتی، حاکمیتی، مردم، ائمه جماعت با محوریت آیت الله عبادی، نمانیده، ولی قیه در استان، بحث محرویت زدایی را در اولویت گذاری کردیم تا که اجازه ندهیم مسائل حاشیه‌ای مانع رسیدگی به معیشت مردم و رسیدگی به امورات مردم در شرایط سخت کرونایی به ویژه اقشار آسیب پذیر باشد.

معتمدیان ادامه داد: سعی کردیم از سیاسی کاری پرهیز کردیم و با اینکه استانداران و فرمانداران بالاترین مقام عالی دولت هستند، اما سعی شد انسجام و همدلی در سایه ولایت پذیری در خدمت مردم باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.