رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد گفت: در فروشگاهها ی عینک سازی به دلیل تجربه و آموزش های لازم تقریبا ۹۰ درصد فریمهای آفتابی دارای استاندارد لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید اسدی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد گفت: عینک آفتابی در خرازی‌ها بوتیک‌ها  صرفا بر اساس قیمت کالا و درخواست مشتری عرضه می شود که به صراحت میتوانم بگویم ۹۰ درصد آن‌ها غیر استاندارد است.

او با اشاره به صنعت اپتیک و عینک سازی افزود: صنعت عینک سازی تقریبا  یک صنعت وابسته است و فقط در بخش عدسی‌های نسخه‌ای ۴ کارگاه فعال در داخل کشور وجود دارد که بر روی عدسی‌های خام که فقط مختص دودیدها، و چند دید‌ها است و از کشور هایی، چون فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و چین وارد شده اند ،شماره گذاری می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد ادامه داد: البته این عدسی‌های نسخه‌ای هم به لحاظ تکنولوژی،مواد اولیه، دستگاه‌ها و قطعات یدکی وابسته به کشور‌های پیشرفته در صنعت اپتیک است در نتیجه این صنف وابستگی شدید به قیمت ارز دارد و طبیعتا هر چقدر نرخ ارز افزایش پیدا کند نرخ کالا ها‌ی اپتیکی نیز افزایش خواهد داشت.

اسدی در توضیح وضعیت بازار بعد از شیوع بیماری کرونا و حمایت‌های این صنف از فروشندگان عینک بیان کرد: صنف فروشندگان عینک هم  مانند اکثر اصناف بازار در ابتدای شیوع بیماری کرونا با رکود عجیب و مضاعفی مواجه شدند که تنها کاری که برای این افراد انجام شد فقط همان تسهیلات دوازده میلیون تومان وام بانکی بود که با توجه به شرایط و قوانین بانک‌ها شامل بیشتر همکاران نشد.

او در توضیح وجود برخی کالا‌های قاچاق در بازار عینک تصریح کرد: متاسفانه وجود برخی فریم‌ها و عدسی‌های بی کیفیت که در بازار وجود دارد از کانال‌های قاچاق وارد شبکه توزیع شده و عمدتا این توزیع فاقد پروانه اتحادیه و یا اصولا دفتر و محل کار است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد تاکید کرد: به دلیل مقررات جدید ارزی و گمرکی، بحث قیمت ارز و تحریم‌ها،  در زمینه فریم‌های طبی ،آفتابی و مواد اولیه عدسی‌ها کمبود قابل توجه‌ وجود دارد.

انتهای پیام// د. ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.