مدیریت بحران مازندران در اطلاعیه‌ای درباره احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بر اساس آخرین پیش بینی هواشناسی، مدیریت بحران مازندران در اطلاعیه‌ای درباره احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، مبنی بر شکل گیری و سپس تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بعدازظهر شنبه ۱۷ آبان تا آخر وقت روز یکشنبه ۱۸ آبان شاهد بارش متناوب باران، کاهش دما، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، رعد و برق، بارش برف در مناطق مرتفع سردسیر و مواج شدن دریای خزر در استان هستیم.


بیشتر بخوانید


احتمال آبگرفتگی در نیمه غربی استان، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود و مردم نکات زیر را در نظر داشته باشند:

۱- رانندگان با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش شدید در محور‌های کوهستانی ضمن اطلاع از مسیر با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

۲- دامداران و ساکنین بومی، دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، دره‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

۳- با توجه به پیش‌بینی بارش و وقوع رعد و برق در دامنه‌ها و ارتباط استان، از توقف و برپایی چادر در حاشیه دره‌ها و مسیل‌ها، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضای باز جداً خودداری شود.

۴- شهرداران و دهیاران، به دلیل پیش‌بینی و احتمال آبگرفتگی در معابر و شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورند.

۵- به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین‌آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی، همچون گذشته را داشته باشند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.