معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از پیگیری اجرای مصوبات سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: تعریف الگوی کشت اختصاصی برای پایاب کانال‌های مغان و خداآفرین توسط وزارت جهاد کشاورزی در این سفر از جمله مصوباتی بود که با لحاظ تمامی جوانب با کمک مشاور باید انجام شود.

او بیان کرد: توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی در منطقه برای ایجاد زنجیره ارزش و پیش بینی خط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز به عاملیت بانک کشاورزی نیز از دیگر مصوبات قابل اجرای این سفر بود.

معاون استاندار اردبیل پیشنهاد قبول شرکت شهرک‌های کشاورزی به عنوان یکی از وثایق مورد قبول سیستم بانکی در شهرک‌های گلخانه‌ای و پیشنهاد معرفی دشت مغان به عنوان سایت تخصصی تولید انواع بذور در کشور را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد.

عزیزی گفت: قول پیگیری گاز مورد نیاز گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری مغان از شرکت ملی گاز ایران با عنایت به اعتبار کلان مورد نیاز از جمله مصوبات مهم این سفر بود که توسط این کمیسیون پیگیری می‌شود.

او تصریح کرد: قول پیگیری کسری اعتبار مورد نیاز سد و پایاب خداآفرین از سهم وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، پیگیری راهکار‌های قانونی پیشنهاد مردم در رابطه به واگذاری اراضی منابع ملی در پایاب خداآفرین به جای اجاره ۱۰ ساله به صورت اجاره به شرط تملیک و پیشنهاد اصلاح قانون پرداخت حقابه کشاورزی در راستای مدیریت بهینه آب به جای ۳ درصد ارزش محصول به صورت محاسبه حجمی از دیگر مصوبات نمایندگان در سفر به اردبیل به شمار می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: پیشنهاد قانونمند نمودن استفاده از نظرات کارشناسی کشاورزان و تولیدکنندگان در قیمت گذاری محصولات کشاورزی و پیشنهاد پیش بینی و تخصص منابع مالی مستمر و سالانه برای بازسازی شبکه فرسوده مغان و لایروبی کانال‌های آبیاری منطقه هم از جمله موضوعاتی بود که در این سفر به تصویب رسید.

عزیزی گفت: ارتقای مرکز خدمات کشاورزی شهرستان اصلاندوز به مدیریت با توجه به تبدیل این منطقه از بخش به شهرستان در سال گذشته و پیشنهاد ایجاد پست سازمانی معاونت بهره برداری در سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور ساماندهی نظام بهره برداری در پایاب خداآفرین نیز از دیگر بند‌های مصوب شده در این سفر محسوب می‌شود که مورد پیگیری فرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.