مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۲۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد که از این میزان شش هزار تن مربوط به کشت پاییزه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محسن نظام دوست مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای شش ماه اول استان ۱۶ هزار تن و برای شش ماه دوم نیز ۱۵ هزار تن کود به استان اختصاص یافته است.

نظام دوست افزود: مرحله اول به صورت کامل جذب و توزیع شد و از مرحله دوم نیز تاکنون شش هزار تن توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان اینکه در تامین کود هیچ مشکلی نداریم، عنوان کرد: مابقی کود مورد نیاز نیمه دوم سال نیز تهیه و تدارک دیده شده است و بین بهره برداران توزیع خواهد شد و هم اکنون بدون هیچ محدودیتی کود فسفاته و پتاسه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

نظام دوست از کاهش مصرف کود فسفاته و پتاسه در استان خبر داد و افزود: تا حدودی میزان مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه با توجه به افزایش قیمت آن‌ها نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است، اما کشاورزان کود‌های قابل جایگزین را نیز دارند که انواع محلول پاشی‌ها از جمله آن است.


بیشتر بخوانید


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی افزود: در مجموع ۷۰ درصد سهم کودی سال ۹۹ را تامین کرده ایم.

به گفته نظام دوست پیش از این بهای هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود فسفاته و پتاسه به ترتیب ۸۵ هزار ریال و یک میلیون و ۱۸۰ هزار ریال بود که این نهاده‌ها به چهار میلیون و ۳۵۰ هزار ریال و پنج میلیون ریال افزایش یافت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.