هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان درباره ادعا‌های ترامپ پیرامون تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: در انتخابات، تنها نباید برنده خوبی بود بلکه باید بازنده خوبی نیز بود.

بر این اساس، هایکو ماس در ارتباط تصویری با شبکه «اخبار جهان» آلمان، در پاسخ به این سئوال که آیا ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی با اصول دموکراسی همخوانی دارد، گفت: حداقل مطالبه می‌تواند این باشد که شمارش آرا به پایان برسد تا نتیجه مشخص شود. آنچه که ما از فرهنگ دموکراتیک آمریکا سراغ داشتیم، این نیست. اینکه نتایج به هم نزدیک باشند، مشکل نیست، زیرا در نهایت آرا می‌توانند بازشماری شوند؛ درست مثل آلمان که گاهی اوقات آرا ماخوذه بازشماری می‌شوند و آن در شرایطی است که نتایج حاصله خیلی به هم نزدیک باشند.

وی افزود: مساله مهم این است که تنها نباید برنده خوبی بود، بلکه باید بازنده خوبی نیز بود. آن‌هایی که انتخابات و رای دادن مردم را کافی نمی‌دانند و تنها زمانی نتیجه انتخابات را می‌پذیرند که بررسی‌های دقیق‌تر انجام شود و به دادگاه (عالی) مراجعه کنند باید بدانند که آنچه در این میان تعیین کننده و سرنوشت ساز است، این مساله مهم است که رئیس جمهورِ بر سرکار از مشروعیت زیاد و وظیفه سنگینی برخوردار است که این کشور کاملا دوقطبی شده و کاملا از هم شکافته را دوباره به هم متصل کند و این (وظیفه) در واقع چالش بزرگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار