رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: مجمع نمایندگان فارس با تمام توان برای مقابله با کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی در نشست مشترک مجمع نمایندگان فارس با مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان فارس، اظهار داشت: در این نشست اعلام می‌کنیم که اراده مجمع نمایندگان فارس کمک به دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان است.

او با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت همه کارهاست، افزود: با توجه به آمار تلفات، انتظار مجمع این است که مجموعه کادر درمان کاهش آمار فوت را در اولویت کار خود قرار دهند.

عزیزی پیگیری مطالبات کادر درمان را وظیفه نمایندگان مردم در مجلس برشمرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی نیز انتظار داریم مطالبات خود را شفاف اعلام کنند تا از مراجع لازم پیگیری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس وجود ۱۸ نماینده در استان را یک ظرفیت مناسب برای پیگیری مطالبات عنوان کرد و خواستار استفاده دستگاه‌ها از این ظرفیت شد.

عزیزی گفت: مجمع با مجموعه وزارت بهداشت ارتباط بسیار خوبی دارد و قطعا می‌توان از این ظرفیت نیز به نفع استان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بهره برد.

او با تقدیر از زحمات کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی، خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها با این مجموعه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم، موفقیت‌های مجموعه سلامت استان را مدیون تلاش تیمی و همدلی مسئولان استان با مجموعه سلامت برشمرد و از مجمع نمایندگان فارس خواست تا برای اتمام پروژه‌های عمرانی سلامت در سطح استان همکاری کرده و با پیگیری تامین اعتبار و استفاده از منابعی نظیر مشارکت خیرین تامین سلامت، وضعیت سلامت مردم را بهبود بخشند.

مهرزاد لطفی با اشاره به تلاش بی وقفه مجموعه سلامت استان برای مقابله با موج جدید کروناویروس، از برگزاری نزدیک به ۲۰۰ نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با هزار و ۵۰۳ مصوبه اجرایی و افزایش قابل توجه حجم خدمت رسانی در طی روز‌های اخیر خبر داد.

او با اعلام افزایش آمار جانباختگان، افراد مبتلا، موارد مشکوک و بستری ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان، این بُحران را همراه با حجم مضاعفی از خدمات در مراکز درمانی، بیمارستان ها، تجهیزات و منابع مجموعه سلامت فارس به ویژه پزشکان، پرستاران، دانشجویان و کارکنان درگیر با کرونا دانست.

رئیس دانشگاه با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان که با هدف جلوگیری از ازدحام و شلوغی در بیمارستان‌ها بر پا شد، گفت: با مدیریت این بحران، کمترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به دیگر استان‌های کشور، مربوط به فارس است.

گسترش تخت‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس

لطفی از توسعه ۴۰۰ تخت بستری طی هفته اخیر در بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: یکصد تخت دیگر نیز پیش بینی شده که به ظرفیت بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود.

او، رویکرد مجموعه سلامت فارس را همکاری با مجمع نمایندگان استان و نقش تاثیرگذار آنان در بهبود وضعیت بهداشت و درمان فارس برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با مدیریت بحران کرونا و تامین سلامت مردم بتوانیم به درمان و بهبود روند خدمت رسانی به مردم بپردازیم.

پیگیری جذب نیرو در مجموعه سلامت استان و تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه، به ویژه کارکنان قراردادی درگیر با کرونا دیگر محور مطالب مطرح شده از سوی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.